از گشت ارشاد تا گشت بارداری – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۱۶۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روزنامه هم‌میهن در گزارشی از استقرارگشتهای ارشاد در بیمارستانها جهت ممانعت از عمل‌های جراحی رحمی و تشویق به بارداری زنان خبر میدهد.

اکنون کنارِ گشت های ارشاد خیابانی مقابله با “بی حجابی”، این گشت ها در بیمارستانها نیز مستقرند. حکم سقط درمانی را هم باید “قاضی شرع” صادر کند. ممنوعیت سقط جنین و گذاشتن شرط اجازه قاضی، تشویق به بارداری و ممنوعیت ارجاع زنان‌باردار به مراکز ژنتیک پزشکی‌ مگر با اجازه متخصصین موازین قانون “جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ” حکومت است که از ۷ ماه قبل در دستور دارند.

پشت این طرحها و قشون کشی ها ترس و وحشتشان را می بینیم. چندی پیش وحیدی وزیر کشور بر اینکه اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان خواهد بود هشدار داد. دارند از پیشروی”دشمن” از جمله در مساله حجاب وعفاف و اینکه اگر سنگر اول را از دست بدهیم، باید منتظر از دست دادن بعدی ها باشیم، می گویند.

از حجاب خاکریز اول است و اگر این خاکریز را از دست بدهیم خاکریزهای بعدی هم از دست می روند می گویند.  این سخنان نشانگر مکان جنبش رهایی زن و علت اینهمه قشون کشی است.  ۲۱ تیر و حجاب برگیران سراسری زنان، یک نقطه عطف در جنبش علیه حجاب بود. با همان قدرت و با اتحاد سراسری مان می توان مقابل تعرضات حکومت و طرحهای ارتجاعی ای چون “جوانی جمعیت و خانواده شان” ایستاد و بساط گشتهای ارشادشان را از خیابان ها و بیمارستان ها جمع کرد و تمام سنگرها را فتح کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *