“عفو” یا قدرت انقلاب مردم – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۳۴۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مرتضوی‌مقدم رئیس دیوان عالی جمهوری اسلامی درباره “عفو های اخیر” و پیام آن به مردم در این شرایط کشور گفت: این عفوها دشمن را خلع سلاح کرد. دشمن به دنبال سوءاستفاده از این شرایط بود و این اقدام در سالگرد پیروزی انقلاب بسیار خوب و مناسب بود و نشانه این است که جمهوری اسلامی ایران بنا ندارد با مخالفان خود ستیز کند. مرتضوی‌مقدم ادامه می دهد: “این اقدام پدرانه‌ای بود که رهبری برای کسانی که فریب خورده بودند و در این موقعیت حساس متوجه نبودند انجام دادند و این عفو مشمول آنها شد و مورد تذکر قرار گرفتند تا متنبه شوند و دوباره این اشتباه را تکرار نکنند.

در همین تسلیم نامه حکومتی یک دنیا حرف نهفته است. اولین نکته “در این شرایط کشور” است. می توانید دو کلمه بگویید در کدام شرایط کشور؟ موقعیت خودتان را می توانید ارزیابی کنید و بگویید کجا ایستاده اید؟ منظور ما یک ارزیابی است نه به شیوه وزیر تبلیغات هیتلر که تا لحظه فروپاشی حکومت فاشیستی در آلمان دروغ می بافت و می گفت دروغ هر چه بزرگتر باشد بهتر می تواند به خورد مردم داد.

نسل ما که در انقلاب ۵۷ شرکت کردیم و زندانیان سیاسی آزاد شده از زندانهای حکومت پهلوی را روی دوش خود حمل کردیم خوب میدانیم که محمد رضا پهلوی هم درست در آخرین تلاشهای بی ثمرش پیش از سرنگونی زندانیان را عفو کرده و گفته بود اشتباهات را جبران می کند.

این اتفاقی که در این روزها در ایران افتاده است تنها نشانه ای از قدرت انقلاب جاری و زبونی بیش از اندازه حکومت اسلامی است. حکومت اسلامی مثل بشکه باروتی است که مردم زیرش فتیله گذاشته و آن را شعله ور کرده اند و فوت حکومت به این فتیله نه تنها قرار نیست خاموشش کند که بیشتر شعله ورش می کند.

“رافت پدرانه” این جلاد که از هر انگشتش خون می چکد؛ کارنامه بچه کُشی اش زبانزد جهانیان است و دندانهای نیکای عزیز و دلبندمان را پیش از اینکه به قتلش برسانند تماما شکسته بودند و حکومتی که کیان کوچولوی عزیز ما را بی رحمانه به رگبار بسته است و به قتل رسانده، تنها می تواند زانو زدن خون آشامان ضد انسان پیش از مرگش باشد.

ما مردم با هر عقب نشینی این حکومت صدها قدم پیشروی می کنیم و نه تنها درِ زندانها را می شکنیم، که با ساختن یک دنیای آزاد و برابر جهانیان را شگفت زده و خوشحال خواهیم کرد. رسیدن به آن روز اصلا دور نیست.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *