منشور ۲۰ تشکل، منشوری برای اتحاد و انقلاب – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۳۴۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دو اتفاق مهم در این هفته توجه وسیعی را به خود جلب کرد. فراخوان ۵۰ تشکل برای پنجشنبه ۲۷ بهمن و منشور زن زندگی آزادی که به امضای بیست تشکل در داخل کشور رسیده است. همین دو اقدام برای هر کس میخواهد بداند فضای حاکم بر انقلاب زن زندگی آزادی چیست، به حد کافی روشن است. تردیدی در این نیست که این منشور توسط بسیاری تشکل های دیگر در داخل و خارج کشور امضا خواهد شد و تعداد ۵۰ تشکل به سرعت افزایش خواهد یافت. انقلاب زن زندگی آزادی هر روز خود را شکوفاتر میکند و هر مانعی را از سر راه خود جارو خواهد کرد.

اینها دو بازوی مهم انقلابند برای سازمانیابی انقلاب، برای فراخوان‌‌های اعتراضی، برای فعالیت میدانی، برای اتحاد پایدار و عمیق در میان جنبش‌ها و بخش‌های معترض جامعه و برای تعین دادن و شفاف کردن آنچه مردم نمیخواهند و آنچه میخواهند. منشور زن زندگی آزادی بر این نکته مهم تاکید کرده است که جنبش‌های بزرگ اجتماعی پیشرو، جنبش کارگری، جنبش معلمان و بازنشستگان، جنبش برابری خواهانه زنان و دانشجویان و جوانان و جنبش علیه اعدام و.‌‌..، در ابعادی توده‌ای و از پایین در موقعیت تاثیرگذاری تاریخی و تعیین‌کننده‌ای در شکل‌دهی به ساختار سیاسی و اقتصادی و اجتماعی کشور قرار گرفته‌اند. جنبشی که بر آن است تا برای همیشه به شکل‌گیری هرگونه قدرت از بالا پایان دهد و سر آغاز انقلابی اجتماعی و مدرن و انسانی برای رهائی مردم از همه اشکال ستم و تبعیض و استثمار و استبداد و دیکتاتوری باشد.

هر کس در داخل و خارج ایران اتحاد میخواهد، هر کس نمیخواهد انقلاب زیبا و عمیق زن زندگی آزادی به بیراهه کشیده شود، هر کس میخواهد این انقلاب با گام‌های استوار به پیشروی ادامه دهد و متحد و سازمانیافته به مقصد برسد باید به این فراخوان‌ها بپیوندد و آنها را تقویت کند. منشور ۲۰ تشکل و فراخوان ۵۰ تشکل نقطه عطفی مهم در انقلاب جاری است. انقلاب هر روز بیشتر خود را سازمان میدهد و منشورها و مانیفست‌های خود را چپ‌تر و رادیکال‌تر و با صراحت و شجاعت بیشتر بیان میکند.

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی با منشورها و بیانیه‌هایش، نهادهایش، چهره‌هایش و با عزم و اراده‌ آهنینش.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *