بیانیه هشت مارس شورای سازماندهی کارگران پیمانی نفت و بلوغ انقلاب – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۳۵۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت طی بیانیه ای از فراخوان ۵۲ تشکل به اعتراض سراسری به مناسبت روز جهانی زن حمایت کرده و بر گرامیداشت سراسری این روز تاکید نموده است. این شورا در بیانیه خود به زیبایی از جایگاه و مکان روز جهانی زن برای کارگران و برای مردم سخن گفته و می نویسند: “همه میدانیم که چگونه مذهب و تبعیض جنسیتی با پرچم حجاب همواره ابزارهایی در دست حاکمیت برای چپاول و سرکوب کل جامعه و به روز سیاه کشاندن زندگی ما کارگران و ما همه مردم به پهناوری ایران بوده است. با این ابزارها حکومت تعرض کرده، چپاول کرده و زندگی و معیشت ما را به تباهی برده است. از همین رو هشت مارس برای ما کارگران و برای ما همه مردم روز دادخواهی علیه این ۴۴ سال جنایت و بی حقوقی و روزی برای نقطه پایان گذاشتن بر این بساط بربریت و بردگی است.”.

شورای سازماندهی که خود یکی از امضا کنندگان منشور حداقلی بیست تشکل است که بر خواسته های حداقلی اما بنیادین جامعه تاکید دارد، در آستانه هشت مارس روز جهانی زن این منشور را پرچم مبارزه علیه نابرابریها و بی عدالتی ها در جامعه کرده و آن را برافراشته تر کرده است و بر خواسته های این منشور تاکید میکند. از جمله یک تاکید شورای سازماندهی کارگران پیمانی، اعلام بلادرنگ برابری کامل حقوق زنان با مردان در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و خانوادگی و امحا و لغو بی قید و شرط قوانینی است که ناقض حقوق انسانی زنان است. بیانیه شورای سازماندهی همچنین خواستار لغو حجاب و ممنوعیت جداسازیهای جنسیتی و ازدواج کودکان شده و با اعلام انزجار از سناریوی جنایی مسموم سازی دانش آموزان دختر در مدارس بر برپایی تجمعات بزرگ و اعتراضی و پاسخ محکم به فراخوان ۵۲ تشکل برای روز هشت مارس تاکید میکنند.

بیانیه شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نشانه ای از ابعاد اجتماعی و توده ای هشت مارس و عمق و بلوغ انقلابست. بیانیه هایی این چنینی، در کنار منشور بیست تشکل که مانیفست انقلاب زن، زندگی، آزادی است و در کنار فراخوان  ۵۲ تشکل به مناسبت روز جهانی زن جایگاه و مکان این روز را در ایران نشان میدهد. انقلاب در ایران که جهان آن را زنانه می خواند اتصال مستقیمی به روز جهانی زن دارد و هشت مارس امسال روزی در ادامه انقلاب است و میتواند به یک روز اعتراض سراسری و توده ای در تمامی شهرها و هر کوچه و خیابانی تبدیل شود و باید به تدارک چنین روزی برویم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *