انکار حملۀ شیمیایی و اصرار انقلاب – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

عفو بین الملل: “مسموم کردن دانش آموزان، هماهنگ و سازماندهی شده است”.

بیش از۵ ماه است که با گازهای شیمیایی نوجوانان را در مدارس مسموم میکنند. بیش از ۵ ماه است که دارند یک فیلم مشمئز کننده را در مقابل جامعه نمایش میدهند و همۀ توان جنایتکارانه خود را به کار میگیرند تا ثابت کنند که اتفاقی نیفتاده. والدین اما در مقابل اینهمه توحش سینه سپر کرده و از فرزندانشان دفاع میکنند. اما کافی نیست. اگر همۀ ظرفیتمان را به کار نگیریم باز هم ادامه میدهند. این حکومتی است که به هواپیما شلیک میکند و انکار می کند؛ قتلهای زنجیره ای انجام میدهد و انکار میکند؛ زیر شکنجه می کشد و پروندۀ بیماری میسازد. و این حکومتی است که از هیچ  کاری برای حفظ خودش فرو نمی گذارد. اینها روی هیتلر را هم سفید کرده اند.

اما آنچه حکومت نمیتواند انکار کند انقلاب پُر قدرتی است که در جریان است. در مقابل مردم کم آورده اند. مردم تمامی سران ریز و درشت حکومت را به چالش کشیده اند که باور کردنش برای حکومت سخت وحشتناک است. ۲۶ اردیبهشت قرار بود با دوربینهای مجهز زنان بی حجاب را شکار کنند. اما زنان، بی حجاب در مقابل دوربینهای رسمی و غیر رسمی رژیم ژست گرفتند و قدرت خود و ناتوانی آنها را بیش از پیش به رخشان کشیدند.

حملات شیمیایی به دانش آموزان در سطح بین المللی تا حد زیادی افشا شده است. از این فرصت باید استفاده کنیم تا صدای اعتراض ما بلندتر شود و دنیا را علیه این جانیان بسیج کنیم. شرایط و افکار عمومی در جهان کاملا آماده حمایت همه جانبه از انقلاب پیش رو در ایران است و مردم انساندوست جهان حاضر اند علیه این اقدام نازیستی جمهوری اسلامی در کنار ما قرار بگیرند.

والدین دسته جمعی به سازمان عفو بین الملل، نهادهای بین المللی و افکار عمومی جهان نامه بنویسند و خواهان دخالت آنها علیه این جنایت علیه بشریت شوند. با قدرت بیشتری باید همۀ جامعه به این جنایت اعتراض کند. سقز با اعتراضات خیابانی و اعتصاب مدارس و تعطیلی بازار، و شاهین شهر  با اعتراض خیابانی، الگوی خوبی ارائه داده اند. امنیت مدارس باید تضمین شود. فرزندان خود را به مدرسه نفرستیم و برای تعطیلی مدارس با معلمان هماهنگ شویم. اعتراضات خود را گسترش دهیم. این تنها راه ممکن است تا بتوانیم با قدرت از فرزندانمان محافظت کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *