اشکال متنوع تداوم انقلاب – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

آخرین و جدیدترین اخبار نشان میدهد که اعتراض‌ها به شکل روزمره ادامه دارد و شعار دادن‌ها و دیوارنویسی‌های شبانه، حضور بر مزار جانباختگان، آتش زدن نمادهای حکومتی،‌ اعتراضات دانشجویی و از سر برداشتن حجاب در ابعادی بیسابقه از جمله‌ فعالیت‌های هر روزه مردم ایران برای تداوم انقلاب علیه جمهوری اسلامی‌ است. به این تصویر اعتصابات کارگری و اعتصابات گسترده در نفت که امروز روز سوم آنست را نیز باید اضافه کرد.

ما وضعیتی که ۷ ماه پیش در ایران شروع شده است را انقلاب نامیدیم. انقلاب! نه شورش و عصیان و فقط تظاهرات خشم آلود اما زودگذر. انقلاب دست به ریشه می برد و اکثریت عظیم جامعه را فکراً و عملاً با خود همراه میکند. انقلاب یعنی پایان دادن به شرایطی که دیگر تداومش غیر ممکن است؛ وضعیتی که یک حکومت از هر نظر و در ابعاد بسیار گسترده و اجتماعی در بن بست قرار گرفته باشد و هیچ ابزار سرکوبی قادر به عقب راندن و مرعوب کردن مردم نباشد. انقلاب یعنی حاکمیت درگیر شدیدترین نزاع های داخلی و پایان اتوریته دیکتاتورِ در قدرت. ما شاهد همه این اتفاقات در ایران هستیم. جمهوری اسلامی نه می تواند با ابزار همیشگی سرکوب و کشتارش مردم را بترساند و خانه نشین کند، نه دیگر ابزارهای پوسیده مذهبی و ارتجاعی اش کارایی دارد. انقلاب حاضر در ایران کل ایدئولوژی و باورهای ارتجاعی اسلامی را با خود نیست و نابود می کند.

با همه این پیشروی ها هنوز کار تمام نشده است. جمهوری اسلامی در آخرین سنگرهای خود دست به مقاومت ایذایی می زند و نبرد ادامه دارد. برای تداوم پیشروی و در ادامه شعار نویسی ها و شعار دادن های شبانه و حضور بر مزار جانباختگان و بی حجابی عمومی، چند گام دیگر باید برداشته شود. گسترش این اعتراضات اجتماعی در ابعاد وسیع تر اجتماعی و سازمان دادن اعتصابات سراسری از جمله بازار در شهرهای مختلف، برای شکست نهایی جمهوری اسلامی باید وسیعاً در دستور کار فعالین اجتماعی و کارگری قرار بگیرد تا آخرین میخ بر تابوت جمهوری اسلامی کوبیده شود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *