کمیته های مردمی در دفاع از دانش آموزان – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در اعتراض به ادامه حملات جنایتکارانه شیمیایی حکومت به مدارس طی بیانیه ای فراخوان به تشکیل کمیته های مردمی برای حفاظت از دانش آموزان را داده است. کمیته هایی که با همیاری مردمی و در ارتباط با معلمان و دانش آموزان محلی و سراسری شکل میگیرند. در بیانیه شورا بر برپایی کلاسها در خیابان و تشکیل زنجیره انسانی در اطراف مدارس برای جلوگیری از حملات شیمیایی تاکید شده است. خطاب این بیانیه به معلمان، والدین، دانش آموزان و همه مردم است که دست به کار چنین کاری شوند. با این کار مردم  رسما از حکومت خلع صلاحیت کرده و خود دست به کار حفظ امنیت جان و زندگی شان و حفظ امنیت فرزندانشان میشوند.  معلمان پیشتاز و سازمانده این حرکت اعتراضی سراسری هستند.

پنج ماه از حملات شیمیایی به مدارس دخترانه میگذرد. در اعتراض به آن شورای هماهنگی تشکلهای صفنی فرهنگیان قبلا در شانزدهم اسفند فراخوان به اعتراضی سراسری داد و  پاسخ خوبی گرفت و در بیش از ۴۰ شهر این تجمعات بر پا شد. امروز در ادامه این حملات شورای هماهنگی با فراخوان ایجاد کمیته های مردمی جلو آمده و با بسیج نیروی اعتراض کل جامعه به مقابله با این جنایت برخاسته است. باید وسیعا از این اقدام پشتیبانی کرد. با اتکاء به قدرت متشکل مردمی و بستن زنجیره های انسانی در حفاظت از دانش آموزان، میتوان به نجات جان دانش آموزان شتافت. با ایجاد چنین کمیته هایی میتوان جلوی قلدری ها حکومت را در همه جا گرفت و این اولین گام در بدست گرفتن امور توسط خود مردم است.

بعلاوه ایجاد کمیته های اعتراضی مردمی قدرت اعتراض را بالا  میبرد. با این نیرو میتوان اطراف مدارس را به محل اعتراض و تجمع  و تحصن تبدیل کرد. میتوان به استقبال روزهای اعتراض سراسری رفت و تجمعات سراسری در مقابل ادارات آموزش و پرورش را شکل داد. میتوان اعتصابات سراسری را شکل داد و اعلام کرد تا وقتی به این جنایت خاتمه داده نشود، مدارس تعطیل خواهند بود. تشکیل کمیته های مردمی برای حفاظت دانش آموزان قدمی در جهت سازماندهی اعتراض در سطح سراسری و اداره امور بدست مردم در محلات است.  با این نیرو میتوان سرکوبگران حکومت را از همه جا فراری داد. این کمیته ها  را در همه جا تشکیل دهیم و به نجات جان کودکانمان بشتابیم. ما می توانیم در سازماندهی انقلاب برای سرنگونی جمهوری اسلامی متشکل تر، هماهنگ تر و سراسری تر عمل کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *