دو تصویر در یک قاب – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

تصویر اول: هزار هکتار زمین اوقافی برای احمد علم‌الهدی.

وحید اشتری، از اصولگرایان موسوم به “عدالت‌خواه”، روز دوشنبه ۱۹ تیرماه در توئیتی نوشت که “موقوفه واگذارشده”، به نام “گوهرشاد”، شش سال پیش با بیش از هزار هکتار زمین در مشهد و پنج هزار و ۷۰۰ “رَقبه سنددار” در چناران استان خراسان به احمد علم‌الهدی واگذار شده است.

تصویر دوم: فاجعه انسانی در ایران: “۵۷ درصد مردم سوءتغذیه دارند”

هادی موسوی نیک، مدیرکل سابق مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که ۵۷ درصد از جمعیت ایران سوءتغذیه دارند و ۲۱۰۰ کالری مورد نیاز در روز را دریافت نمی‌کنند. او اضافه کرد که در میان جمعیت دچار سوءتغذیه در ایران، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک از جمله ۱۰ میلیون کودک زیر ۱۲ سال هستند.

بگذارید یک تصویر کاملا متفاوت دیگر به این قاب اضافه کنیم. همین دیروز در چندین شهر ایران از جمله در تهران بازنشستگان دست به اعتراض زدند تا حق خود را از حلقوم این حکومت بیرون بکشند. این اعتراضات معیشتی تصویری آشنا برای همه ما است. این تنها یک نمونه از اعتراضات بی وقفه علیه فقر و گرانی و بی حقوقی است. مردم به خوبی دشمن خود را شناسایی کرده و برای در هم شکستن بنیادهای این نظام سراپا ضد انسانی هم قدم و هم صدا شده اند.

علم الهدای این هزار هکتار زمین را با خود نمی تواند به گور ببرد. اگر روزی توسط همین مردم خشمگین مشهد “به دریا انداخته نشود”، فقط دو متر زمین برای دفن شدن نیاز دارد. موجودی حساب های بانکی سرشار از دزدی و غارت زندگی مردم ایران نیز از حلقوم همه حاکمین جلاد جمهوری اسلامی، از جمله همین علم الهدی بیرون کشیده می شود.

با پیروزی این نبردی که در ایران به نام انقلاب زن زندگی آزادی کلید خورده است، مردم با سرنگونی این حکومت حق خود را بدست خواهند آورد. در این شرایط دیگر نه از سوء تغذیه خبری است، نه از فقر و فلاکت اقتصادی و نه از طبقه مفتخور آدمکش. انقلاب برای در هم کوبیدن این فلاکت عمومی و ایجاد جامعه ای انسانی به حرکت و گفتمان روز مردم ایران تبدیل شده است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *