جمهوری اسلامی مجسه وقاحت است – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

پاسخ جمهوری اسلامی به شکایت چهار دولت کانادا، انگلستان، سوئد و اوکراین و ارجاع پرونده کشتار مسافران پرواز پی اس ۷۵۲ به دیوان بین المللی دادگستری لاهه این هست که این دولتها “اغراض سیاسی” دارند!

در بیانیه وزارت خارجه حکومت اسلامی در این رابطه ادعا شده است که برخلاف ادعای این دولتها، جمهوری اسلامی “شفافیت” نشان داده است؛ در دادسرای نظامی تهران به این پرونده به  صورت “عادلانه” رسیدگی کرده است و برای “متهمین” حکم صادر کرده است.

همه میدانیم که این ادعا کذب محض است. همه میدانیم که مقامات جمهوری اسلامی بعد از موشک زدن به هواپیما، سه روز تمام به مردم جهان دروغ گفتند و بعدا تحت فشارهای جهانی و مدارک انکارناپذیر آن را “نقص فنی” و “خطای انسانی” اعلام کردند؛ به جانباختگان بی حرمتی کردند؛ خانواده ها را تا میتوانستند آزار دادند؛ برای برملا نشدن حقیقت جعبه سیاه سانسور شده را آنهم بعد از مدت طولانی تحویل دادند؛ بالاخره ناگزیر شدند یک دادگاه کذایی راه بیاندازند تا مثل همیشه مجرمین اصلی را نجات دهند.

در جریان دادگاه مضحک این پرونده، سخنگوی انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز پی‌اس ۷۵۲ دادگاه جمهوری اسلامی را “نمایشی شرم آور” خواند و از طرف خانواده ها اعلام کرد که “ما به هیچ عنوان صلاحیت این دادگاه را نپذیرفتیم و نخواهیم پذیرفت، چه برسد که بر حکم آن تن دهیم”. همچنین اعلام کرد که آنها علیه فرمانده نیروی هوافضای سپاه، فرمانده سپاه، دبیر عالی شورای امنیت ملی، وزیر امور خارجه پیشین و رهبر جمهوری اسلامی شکایت کرده‌اند که هیچ کدام به عنوان متهم در دادگاه نیستند.

اینها همه نشان میدهد که حکومت اسلامی مجسمه وقاحت است و اگر یک روزی در دنیا مسابقه ای میان دولتها برای بردن جام متعفن وقاحت برگزار شود، بی تردید حکومت اسلامی برنده خواهد شد!

ارجاع حکومت اسلامی به دیوان بین المللی دادگستری لاهه از نظر سیاسی بسیار مهم است. اولا این اولین بار است که چهار کشور باهم شلیک به هواپیما را  یک جنایت عمدی قلمداد کرده اند، ثانیا این اتفاق نشان میدهد که مقاومت و مبارزه دادخواهان علیه آن کشتار دهشتناک اثربخش بوده است.

در ادامه اخراج حکومت اسلامی از کمیسیون مقام زن ملل متحد، این اتفاق یک قدم دیگر برای رسیدن به آن لحظه باشکوهی است که جنایتکاران حکومت اسلامی در دادگاههای بین المللی محاکمه خواهند شد. و همه اینها عزم مردم در ایران و جهان برای ادامه مبارزه تا سرنگونی جمهوری اسلامی را جزمتر میکند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *