سپاه پاسداران باید تروریست اعلام شود! - محسن ابراهیمی

سپاه پاسداران باید تروریست اعلام شود! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دیوید کامرون، وزیر خارجه بریتانیا در نشست یک کمیته پارلمان بریتانیا ضمن تأکید بر تأثیرگذاری “نظام تحریمی”شان برای مقابله با “کارهای غیرقانونی” سپاه، گفت که تروریستی اعلام‌کردن سپاه پاسداران می‌تواند به قطع روابط دیپلماتیک با حکومت اسلامی منجر شود. او اضافه کرد که در تروریستی اعلام‌کردن سپاه “یک نکته منفی وجود دارد و آن این است که این‌چنین اقدامی به روابط دیپلماتیک ما پایان می‌دهد، و… وقتی موضوع تلاش برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها مطرح می‌شود، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود، من ترجیح می‌دهم خودم با آنها گفت‌وگو کنم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام تلفن بزنم و بگویم، آیا می‌توانید به ایرانیان این پیام را ارسال کنید”.

در پاسخ به وزیر خارجه بریتانیا:

اولاً رئیس همتای فرانسوی شما، یعنی امانوئل مکرون، در چهارچوب همان روابط دیپلماتیک مستقیم، درست در لحظات اوج‌گیری انقلاب زن زندگی آزادی، دستان خون‌آلود آیت‌الله قاتل را فشرد. آیت‌اللهی که دست خودش و سران حکومتش تا آرنج به خون نوجوانانی مثل نیکا شاکرمی آغشته است. دختر نوجوانی که همین دیروز در مستند سرویس جهانی بی‌بی‌سی  معلوم شد چه بی‌رحمانه کشته شده است. مکرون آنموقع این “رابطه دیپلماتیک” با یک جنایتکار را اینطور توجیه کرد: “من خیلی روشن گفتم که ما از حقوق بشر، به‌خصوص حقوق زنان دفاع می‌کنیم. البته در مورد برجام هم مفصل صحبت کردیم؛ ولی بر روی این مسئله تأکید کردم که این خیلی مهم است و اعتبار ایران مطرح است، و اینکه آنها باید این مسئله را حل کنند.” چه اتفاقی افتاد؟ آنها “این مسئله”، یعنی اعتراض مردم برای حقوق زنان را با زندان و شکنجه و کشتار پاسخ دادند.

ثانیاً، “نظام تحریمی” شما سران دول اروپایی، در واقع به یک حقه‌بازی سیاسی تبدیل شده است که عملاً با آن ادامه مماشات با نظام آپارتاید جنسیتی حاکم در ایران را توجیه می‌کنید. مردم ایران نه‌تنها خواهان اعلام سپاه پاسداران به‌عنوان یک نیروی تماماً تروریست هستند، بلکه خواهان قطع کامل روابط دیپلماتیک، خواهان تعطیل‌کردن اماکنی هستند که با تابلو کنسولگری و سفارت به مراکز گسترش مساجد و مراکز تبلیغ و جذب نیرو برای تروریسم اسلامی تبدیل شده‌اند. اماکنی که در آنها جاسوسی علیه معترضین ایرانی، قاچاق اسلحه و پول‌شویی سازماندهی می‌شود. مردم ایران حتی فراتر از این خواهان بازداشت و محاکمه تروریست‌هایی هستند که به نام دیپلمات و با پنهان‌شدن پشت مصونیت دیپلماتیک، چمدان حاوی مواد منفجره حمل‌ونقل می‌کنند.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *