توماج، نیکا و "زن زندگی آزادی" در میتینگ‌های اول مه - اصغر کریمی

توماج، نیکا و “زن زندگی آزادی” در میتینگ‌های اول مه – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

انقلاب زن زندگی آزادی و اسم و عکس توماج صالحی در روز جهانی کارگر در شهرهای مختلف اروپا، استرالیا و کانادا طنین انداخت.

تحت تاثیر انقلاب زن زندگی آزادی و درست چند روز پس از تظاهرات‌ های بزرگی که در ۶۰ شهر جهان علیه حکم اعدام توماج و علیه یورش وحشیانه حکومت به زنان سازمان داده شد، ایرانیان زیادی در راهپیمایی‌ها و میتینگ‌های اول مه در بسیاری از شهرهای آلمان، فرانسه، انگلیس، سوئد، اتریش، هلند،‌ استرالیا، کانادا و  … حضور یافتند، با عکس‌ها و پلاکاردهایی از توماج، با پخش ترانه‌های توماج و با شعار زن زندگی آزادی، پوسترهایی از کارگران زندانی، از نیکا و دیگر جانباختگان انقلاب، از کارگران زندانی و بنرهایی در حمایت از زندانیان سیاسی در ایران و یا سپاه پاسداران تروریست است و جمهوری اسلامی باید بایکوت شود.

نفس شرکت طیف وسیعی از ایرانیان در مارش‌ اول مه در کنار اتحادیه‌های کارگری نیز حائز اهمیت بود و طیفی از فعالین سیاسی ایرانی را به هم نزدیک کرد.

فعالین حزب کمونیست کارگری در اکثر این تجمعات با تجهیزات کامل، باندرول‌ها، پلاکاردها و پوسترهای مختلف و بلندگوهایی برای شعار دادن به رسم همه سال‌های گذشته فعالانه حضور داشتند. امسال اما تفاوتش با سال‌های قبل این بود که ایرانیان زیادی نیز در این روز حضورداشتند و فضای اعتراض و انقلاب مردم ایران را در ابعاد وسیعی منعکس کردند.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *