دیوارکشی مرزی با بودجه سه میلیارد یورویی- سیاوش آذری

دیوارکشی مرزی با بودجه سه میلیارددلاری – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا بر گزارش خبرگزاری فارس مجید میراحمدی معاون امنیتی – انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی از تخصیص بودجه سه میلیارد یورو برای دیوارکشی و انسداد مرزها باهدف تأمین “امنیت کشور” و “جلوگیری از قاچاق انسان و سلاح” توسط نیروهای مسلح خبر داده است. در ادامه این گزارش آمده است که الویت در این طرح دیوار و فنس‌کشی در مسیرهایی است که قاچاق انسان و سلاح از طریق آن انجام می‌گیرد و “مرز افغانستان بخشی از این اولویت است”.

اولین نکته حائز اهمیت مسئولیت بلافصل جمهوری اسلامی در بی‌ثبات کردن افغانستان است. در ۴۴ سال گذشته رژیم اسلامی حاکم در ایران به سازماندهی، تسلیح و تقویت مالی انواع گروه‌های تروریستی اسلامی پرداخته و نقش مستقیمی در عروج جنبش ضدانسانی اسلام سیاسی در افغانستان داشته است. دریافت مواد مخدر از جمله هروئین و تریاک از افغانستان توسط سپاه پاسداران و تحویل سلاح به گروه‌های مسلح اسلامی و طالبان بخشی از رابطه پنهان این مافیای اسلامی در دو طرف است.

بعلاوه ادعای جمهوری اسلامی مبنی بر مبارزه با قاچاق اسلحه و مواد مخدر از طریق ساخت دیوار و فنس بیش از اندازه مسخره و پوچ است. “نیروهای مسلح” رژیم از جمله سپاه پاسداران خود از بزرگ‌ترین سازمان‌های مافیای قاچاق اسلحه و مواد مخدر در ایران و سرتاسر جهان هستند. نکته دیگر اینکه درآمد حاصل از قاچاق سازمان‌یافته سپاه یکی از منابع تأمین مالی و تسلیح نیروهای تروریستی اسلامی در منطقه است که خود آنها مهم‌ترین عامل در ایجاد بی‌ثباتی، جنگ و قدرت‌گرفتن رژیم‌های دیکتاتوری و اقدام به مهاجرت گسترده انسان‌ها متعاقب آن است.

دیوارکشی و جلوگیری از ورود پناه‌جویان و مهاجران افغانستانی به کشور برگ دیگری از جنایات جمهوری اسلامی علیه شهروندان افغانستانی است. مسئول مستقیم ناامنی فقر، بیکاری و فساد نه شهروندان افغانستانی که خود قربانیان جهنمی دیگر هستند که برادران آدم‌خوار رژیم در افغانستان به پا کرده‌اند؛ بلکه جمهوری اسلامی و دست‌اندرکاران ریزودرشت و آخوند میلیاردرها و فرماندهان سپاه پاسداران و بسیج و در رأس آنها رهبر الدنگشان است.

بعلاوه این طرح بهانه‌ای برای بالاکشیدن و به‌جیب‌زدن میلیاردها دلار دیگر از ثروت عمومی است که می‌تواند و باید صرف بهبود اوضاع معیشتی مردم و ارتقا رفاه تمامی شهروندان گردد. انقلاب جاری با به زیر کشیدن جانیان اسلامی حاکم و برپایی جامعه‌ای انسانی این دیوارها را نیز خواهد شکست.

 

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *