زنان زندانی، اراده شکست‌ناپذیر برای رهایی - سهیلا دالوند

زنان زندانی، اراده شکست‌ناپذیر برای رهایی – سهیلا دالوند

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نرگس محمدی زندانی سیاسی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در یادداشتی در اینستاگرام به زندانی بودن ۲۱ زن زندانی سیاسی – عقیدتی بالای ۶۰ سال در بند زنان زندان اوین اشاره کرد. طبق نوشته وی از میان ۶۹ زن زندانی سیاسی – عقیدتی اوین، ۲۱ زن بالای ۶۰ سال سن متحمل حبس هستند از جمله نسرین جوادی، مهوش شهریاری، کبری بیگی، راحله راحمی و ناهید تقوی.

نرگس محمدی ضمن اشاره به شرایط سخت زندان و محرومیت این زنان استوار و مقاوم، می‌نویسد که اینها با وجود فشارها و بیماری‌های مزمن و محرومیت از دسترسی به دارو درمان و امکانات پزشکی، نه‌تنها عقب‌نشینی نمی‌کنند؛ بلکه با دادن پیام‌ها و نامه‌های حمایت از زندانیان سیاسی، علیه احکام اعدام و حمایت از مبارزات روزمره مردم در جامعه، به مبارزه خود از درون سیاه‌چال‌های این رژیم زن‌ستیز ادامه می‌دهند.

و به قول نرگس محمدی به‌راستی که حضور این زنان در صف مخالفانی که حاضر به پرداخت سنگین‌ترین هزینه‌ها هستند، نشان از به‌پاخاستن عموم زنان برای آزادی و برابری، و نشان از عصیان جامعه علیه تبعیض و ستم و سلطه دارد. جامعه‌ای که از رژیم دینی استبدادی گذر کرده و سودای طرحی نو برای آزادی و برابری دارد. مردم عزیز این کشور و جوانان سربلند به‌ویژه دختران دلیر و جسور، آگاه و دلگرم باشند که تا زمانی که چنین مادرانی در صف مبارزان ایستاده‌اند، استبداد ناکام و آزادی پرقدرت خواهد بود.

این رژیم ضد زن، این رژیم آپارتاید جنسی و جنسیتی از بدو حاکمیتش با سرکوب، زندان و صدور احکام سنگین و با تصویب قوانین به‌شدت عقب‌مانده و ارتجاعی، به‌قصد به‌عقب‌راندن زنان به پستوی خانه به زنان حمله کرد. اما زنان از همان ابتدا علیه این رژیم با قوانین واپس‌گرایانه و ضد زن پا در میدان مبارزه گذاشتند و انقلابی را رقم زدند که آزادی‌خواهی، برابری‌طلبی و رهایی از هر گونه ستم، تبعیض و تمام قوانین زن‌ستیزانه را فریاد می‌زند.

حضور این زنان در زندان‌ها نشان از اراده شکست‌ناپذیر آنها برای رسیدن به جامعه‌ای است که شعار زن، زندگی، آزادی سرلوحه آن است و آنها شایسته بهترین حمایت‌ها از طرف کلیه آحاد جامعه هستند. باید دست در دست همدیگر و در هر کوی و هر برزن نام این اسطوره‌های شجاعت و مقاومت فریاد زده شود و تلاش کنیم برای آزادی آنها و همه زندانیان سیاسی.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *