تلاش بیهوده برای بازسازی خاکریز حجاب - یاشار سهندی

تلاش بیهوده برای بازسازی خاکریز حجاب – یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جمهوری اسلامی به‌خاطر پافشاری زنان، برای ابتدایی‌ترین حق خود، رفتن به ورزشگاه و دیدن مسابقات تیم‌های محبوب خود، بخصوص فوتبال مجبور گردید درب ورزشگاه‌ها را به روی زنان باز کند. اما تا توانسته زهر خود را ریخته، بدین صورت که با بی‌شرمی دورترین جایگاه ممکن را به زنان اختصاص داده، آنها را محاصره و سعی کرده حتی از دید دوربین‌های تلویزیونی دور باشند و مانع خبرنگاران از عکاسی از این تماشاچیان شده است.

“جیمی جامپ” دو زن در یک مسابقه و به آغوش کشیدن یکی از این زنان توسط دروازه‌بان تیم استقلال و درگیری بعدی میان دروازه‌بان و نیروهای انتظامی حکومت و حمایت همه‌جانبه تماشاچیان از دروازه‌بان، خون جمهوری اسلامی را به جوش آورد. در این میان توهین یکی از تماشاچیان مرد علیه زنان در مسابقه‌ای دیگر، ظاهراً بهانه‌ای به دست حکومت داد که سعی کرده دوباره مانع ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال شود. می‌گویند آن فحاشی “کار خودشان” بوده تا بهانه جور شود!

دستور دادند برخی بازی‌ها بدون حضور زنان برگزار شود. روزنامه جوان، متعلق به سپاه به “ذهن کوته‌بین کت‌وشلوار پوش‌های” از جنس خودشان، متلک انداخته که با دستور منع ورود زنان به دو ورزشگاه” یعنی به تمام جهان اعلام کرده‌ایم نمی‌توانیم یک جمعیت اندک را مدیریت کنیم! ” و البته همه می‌دانیم که در جمهوری اسلامی، “مدیریت” اسم رمز سرکوب است.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال به خیال خودش زرنگی به خرج داده و برای لیگ فوتبال در سال بعد بخشنامه کرده که هواداران تیم‌ها باید هویت داشته باشند تا بلیت به آنها تعلق بگیرد و صندلی‌ها هم مشخص باشد! این یعنی یک باشگاه می‌تواند از ثبت زنان به‌عنوان هوادار خودداری کند و در نتیجه نه بلیت دارند و نه صندلی!

حکومت اسلامی در خیابان از زنان شکست‌خورده، سعی دارد با گروگان گرفتن دارو، صندلی ورزشگاه‌ها، پلمب مکان‌ها، و بستن صفحات رسانه‌های اجتماعی خاکریز حجاب را پس بگیرد. باید گفت: تمام شد؛ خاکریز حجاب سقوط کرد.

عکسی از بازی نساجی مازندران و پرسپولیس منتشر شده که زنی از دریچه‌ای در دیوار سیمانی مشرف به استادیوم، به تماشای بازی نشسته و زن که متوجه است عکاسی از او مشغول عکس‌گرفتن است، دست خود را به علامت پیروزی بالا می‌آورد. همین یک عکس کافی است که نشان دهد جمهوری اسلامی باز هم شکست خورد.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *