بهائیان، قربانیان ستم جنسیتی و دینی - ناصر شیشه‌گر

بهائیان، قربانیان ستم جنسیتی و دینی – ناصر شیشه‌گر

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حملات اخیر حکومت اسلامی به زنان بهایی بخشی از جنگ مغلوبۀ این رژیم با زنان است که اساساً ریشه در زن‌ستیزی حکومت دارد. وجه دیگر این مسئله جنبۀ ایدئولوژیک آن است که پای رژیم در آن می‌لنگد.

«جامعۀ جهانی بهائیان» روز سه‌شنبۀ گذشته، هجدهم اردیبهشت، گزارش داد که موج حمله به زنان بهائی در طی هفته‌های اخیر تشدید شده و از ۸۵ شهروند بهائی که ظرف دو ماه گذشته به دادگاه‌های اسلامی احضار یا زندانی شده‌اند، در حدود هفتاد و پنج درصدشان، یعنی ۶۵ تن، زن هستند. به‌علاوه، هم اکنون دو سوم از مجموع زندانیان بهائی در ایران زن هستند.

تعیین‌کننده‌ترین عرصۀ مبارزه با حکومت اسلامی در انقلاب زن زندگی آزادی نبردی است که بر سر حجاب درگرفت و تمام مردم دنیا شاهد بودند که چگونه حکومت در برابر زنان به نحو مفتضحانه‌ای شکست خورد. در چنین شرایطی، اصلاً عجیب نیست که حکومت برای تسلی خود و جبران شکست‌هایش به ستمگری و زورگویی نسبت به یک اقلیت دینی روی بیاورد.

با قاطعیت می‌توان گفت که حکومت اسلامی نمایندۀ نازیسم در قرن حاضر است. این رژیم که سر تا پایش بر اساس انواع تبعیض‌های اجتماعی بنا شده، بیش از همه بر بهائیان تبعیض اعمال کرده است، به‌طوری‌که اکنون بهائیان جزو بی‌حقوق‌ترین شهروندان ایران هستند. شرح ظلم و ستم‌هایی که در طی چهل و پنج سال گذشته در حق بهائیان روا شده کتابی است قطورتر از قرآن. زیرا اقلیت‌ها معمولاً ضعیف‌ترین اقشار جامعۀ ما را تشکیل می‌دهند و سرکوبشان توسط حکومت‌های خودکامه آسان‌تر است. اما رژیم جنگ بر سر حجاب را باخت و بی‌حجابی روی ایدئولوژی اسلامی عملاً خط بطلان کشید. حال رژیم خیال می‌کند که با حمله به بهائیان می‌تواند اقتدار و اعتبار ایدئولوژی اسلام در ایران را اعاده کند و با حمله به بهائیان، در صفوف به هم ریخته‌اش وحدت ایجاد کند تا بتواند قوی‌تر در میدان مصاف با مردم انقلابی ظاهر شود. تمام خیرات و برکات این سیاست برای حکومت همین است.

فکرش را بکنید، نازیسم اسلامی دارد در امواج انقلاب زن زندگی آزادی دست‌وپا می‌زند؛ ولی با آزار یک اقلیت دینی می‌خواهد خودش را از شر غرق‌شدن نجات دهد! این هم درست مانند مضحکۀ مواجهۀ نظامی رژیم با اسرائیل است. یکی از مهم‌ترین هدفهای انقلاب زن زندگی آزادی این است که دین را از دولت جدا کند و به هر گونه تبعیض، من‌جمله ستم و زورگویی به پیروان ادیان دیگر و یا خداناباوران، پایان دهد.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *