خامنه‌ای و نیچروان بارزانی - نسان نودینیان

خامنه‌ای و نیچروان بارزانی – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نیچروان بارزانی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ – ۶ می ۲۰۲۴ همراه تعدادی از اعضای حکومت اقلیم کردستان در تهران با سران حکومت اسلامی، خامنه‌ای و رئیسی دیدار کرده است. این دیدار در اتاق ویژه دیدارهای خامنه‌ای با فرماندهان قاتل سپاه پاسداران انجام‌گرفته است.

درباره اهداف سفر نیچروان بارزانی گمانه‌زنی‌ها زیاد هستند؛ بررسی توافقات امنیتی جمهوری اسلامی با دولت مرکزی، قرارداد “امنیت مرزی” که در اسفندماه سال ۱۴۰۱ توسط اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق با جمهوری اسلامی بسته شده است، و همچنین غلبه بر اختلاف دو حزب اقلیم کردستان (حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی) در ارتباط با “انتخابات” پارلمان محلی در کردستان، به نفع باقل بارزانی رهبر اتحادیه میهنی، متحد اصلی سپاه قدس و شریک اصلی تروریسم سپاه قدس در کردستان، از جمله اهداف این نشست است. حزب نیچروان بارزانی مخالف برگزاری “انتخابات” در ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ است و حزب باقل بارزانی موافق برگزاری آن در این تاریخ است.

جمهوری اسلامی با سرکوب و اعدام به‌قصد نهایی کردن سرنوشت انقلاب زن زندگی آزادی به میدان آمده است. جمهوری اسلامی اگر بتواند خیزش مردمی و انقلابی زن زندگی آزادی را سرکوب نهایی کند. دستاوردهای این خیزش را از صحنه اعتراضی جامعه و مبارزات زنان و جنبش علیه اعدام را باز پس گیرد، نیاز به تأمین رابطه فعال به‌دور از تنش با نیروهای نزدیک از جمله دولت عراق و اقلیم کردستان دارد.

سفر نیچروان بارزانی و ملاقات با او در اتاق فرماندهان سپاه که فرمان اعدام و سرکوب اعتراضات چند سال گذشته از آنجا صادر شده برای رسیدن به اهدافی است که جمهوری اسلامی شروع کرده است و احزاب متشکل در اقلیم کردستان نشان داده‌اند که پتانسیل بالایی برای همکاری با جمهوری اسلامی و سپاه تروریستی قدس دارند.

آنچه واضح است؛ شکاف سیاسی و اجتماعی عظیمی در سطح میلیونی میان مردم و جمهوری اسلامی ایجاد شده، بی‌حجابی همگانی‌تر شده و سیاست سرکوب زنان بی‌حجاب با هزینه‌های زیادی برای جمهوری اسلامی پیش می‌رود. مردم معترض علیه فلاکت و فقر، علیه اعدام و سرکوب و طرح نور و اوباش تبهکار جمهوری اسلامی جبهه‌ای وسیع را تشکیل می‌دهند. نبردی وسیع و نفس‌گیر در جریان است.

از نظر مردم در کردستان عراق و ایران، احزاب ناسیونالیست و اسلامی در اقلیم کردستان با همکاری‌های راهبردی و کمک و همراهی با سپاه قدس و ترور بیش از صد نفر از فعالین سیاسی در این منطقه توسط جمهوری اسلامی، احزابی رسوا و افشا شده هستند.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *