ویژگی‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری - منظر دریاکناری

ویژگی‌های کاندیداهای ریاست‌جمهوری – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وزارت کشور جمهوری اسلامی می‌گوید: “کسانی که سوابق سوء امنیتی در فتنه ۸۸ دارند، نمی‌توانند نامزد ریاست‌جمهوری شوند.”

پذیرش یک شرط دیگر هم با شناختی که از حکومت ترور و قاتلین زنجیره‌ای جمهوری اسلامی داریم – حالا نه علنی که پشت‌صحنه – احتمالاً در برابر کاندیدهای ریاست‌جمهوری گذاشته می‌شود: اینکه امضا بدهند بعد از انتخاب اگر کشته شدند، ادعا نشود که توسط آقا مجتبی یا باندهای وابسته به این یا آن جریان در درون یا بیرون سپاه یا بیت رهبری به قتل رسیده‌اند. باید امضا بگذارند و شاکی شوند که به‌خاطر تحریم آمریکا، هلیکوپتر یا هواپیمایشان با کمبود وسایل یدکی روبرو بوده و به این دلیل راه خانه را گم‌کرده است.

یک شرط دیگرش شاید تعهد گرفتن از خانواده این شهدای مرتبط با امام اول شیعیان، آقا امام‌زمان و… باشد که بعداً مثل مادر آیت‌الله رئیسی مدعی نشود: اگر پسر عزیزش ابراهیم جان به دست کسانی به قتل رسیده است، خدا انشا الله از آنها نگذرد.

این کاندیداها باید شروط دیگری را هم در “پیشگاه ملت مؤمن و مسلمان” امضا کنند و با صدای خودشان در برابر دوربین بازجو خبرنگاران بیت رهبری اعلام کنند که انگشتر سوخته – نظیر همانی که از بقایای جسد سوخته قاسم سلیمانی یا جسد ابراهیم رئیسی – باقی‌مانده است باید تقدیم رهبری بشود.

در دو دور قبل اسم محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی توسط شورای نگهبان، این پاسدار ولایت و کرامت و امامت علی خامنه‌ای خط‌خورده است. حالا اما؛ تا این لحظه فقط یک شرط اعلام شده است: سوابق سوء امنیتی در فتنه ۸۸ نداشته باشند. یعنی تا حالا هنوز راضی به این نشده‌اند که برادر خاتمی در یک بمب‌گذاری به لقا الله بپیوندد. لیاقت خاتمی نیز در صورت پُر روشدن همچون “حجت‌الاسلام” رفسنجانی همانا غرق‌شدن در یکی از استخرهای  مجلل رؤسای جمهور سابق است. در این مورد خاص البته حجت‌الاسلام خاتمی نباید انتظار داشته باشد توسط رهبر برای ایشان هم نماز میت خوانده شود.

حالا با این اوصاف چه کسی کاندید نوشیدن شربت شهادت می‌شود، دیگر بستگی به این دارد که چقدر دنبال‌کردن راه انبیا و رسیدن به فیض الهی شهادت را از دل‌وجان پذیرفته باشند. شاید قرعه شهادت به نام سعید جلیلی بیفتند. این گوی و این میدان.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *