خاوران میعادگاه دادخواهان و هراس رژیم - سیما بهاری

خاوران میعادگاه دادخواهان و هراس رژیم – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۷۴۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

گزارش‌ها از ایران حاکی از آن است که مأموران نیروی انتظامی، امنیتی و لباس‌شخصی جمهوری اسلامی روز جمعه چهارم خرداد، مانع ورود خانواده‌های زندانیان سیاسی اعدام شده در دهۀ ۶۰ به گورستان خاوران شدند.

خاوران چه جای ترسناکی برای رژیم جمهوری اسلامی است. می‌خواستند صافش کنند و جنایاتشان را با سیمان بپوشانند. بارهاوبارها سنگ‌های قبرها، حتی آنها که نام ونشانی ندارد را شکسته‌اند و ویران کرده‌اند. به خانواده‌هایی که عزیزی در آنجا دارند یورش برده‌اند، دستگیر کرده‌اند، و حتی مانع عزاداری‌شان شده‌اند.

اما این سند جنایت ازبین‌رفتنی نیست. با تلاش بازماندگان و جنبش دادخواهان، این گورستان به‌عنوان مکانی محترم، در قلب همۀ بازماندگان، همۀ آزادی‌خواهان و همۀ آحاد جامعه حک شده است.

این روزها که حکومت یکی از مهره‌های آدمکش خود را ازدست‌داده و مشغول نمایش عزاداری هستند، و از طرفی شادی خانواده‌های دادخواه را از مرگ رئیسی جنایت‌کار می‌بیند، بسیار جری‌تر و عصبانی‌تر هستند. مداح وقیحشان نوحه‌سرایی می‌کند و به حکومتی‌ها وعدۀ ادامۀ راه رئیسی، قاتلِ شناخته شده را می‌دهد.

خودشان هم می‌دانند که جامعه به عقب بر نمی‌گردد. روزهایی که می‌کشتند و با کامیون جنازه جابه‌جا می‌کردند دیگر گذشته است. مردم، همان خانواده‌های دادخواه، همان زنان و دختران شجاع، همان مردمانی که رژیم را طی انقلاب زن زندگی آزادی، به ستوه آورده‌اند دیگر به عقب باز نمی‌گردند. اگر اوباش رژیم مانع حضور خانواده‌ها در خاوران می‌شوند از ترس تجمع خانواده‌هاست. می‌دانند که خاوران میعادگاه دادخواهان پابرجا است.

رئیسی مُرد پیش از آنکه در دادگاهی عادلانه محاکمه شود. پیش از آنکه در مقابل دوربین‌ها و در مقابل چشمان مردم جهان به کشتارهایش و به جنایاتش و به ساختن خاوران‌ها اقرار کند. سمبل مرگ مُرد. اما در فردای سرنگونی جمهوری اسلامی پروندۀ رئیسی باز خواهد شد، چرا که پروندۀ رئیسی پروندۀ همۀ سران حکومت است. در مقابل عموم مردم به جنایاتشان اعتراف خواهند کرد. آن‌وقت جهان به‌خاطر چند دهه کشتار عاشق‌ترین و شریف‌ترین انسان‌ها اشک خواهد ریخت و قهرمانی‌های خانواده‌های دادخواه را ارج خواهد نهاد. تا آن روز شیرین پیروزی خانواده‌های جان‌باختگان خاوران را در مبارزه‌شان یاری‌رسانیم و با آنها باشیم.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *