معلمان شایسته بیشترین حمایت‌ها هستند - محسن ابراهیمی

معلمان شایسته بیشترین حمایت‌ها هستند – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، در گفتگویی با رسانه “امتداد” بر دو موضوع بسیار مهم تأکید کرده است: او به مطالبه “دستمزد بالای خط فقر” به‌عنوان یک تلاش “متحدکننده اقشار مختلف اجتماعی” و “همبستگی میان معلمان، کارگران، بازنشستگان، دانشجویان، پرستاران و سایر گروه‌های اجتماعی” تأکید کرده است. همچنین او”عادی‌سازی حضور خیابانی” را یکی از دستاوردهای اعتراضات صنفی معلمان و سایر جنبش‌های اعتراضی می‌داند. طوری که معلمان علی‌رغم تلاش حکومت برای سرکوب گسترده، “بازداشت، زندان و پرونده‌سازی” و “ممانعت از برگزاری مجامع عمومی تشکل‌های صنفی و تلاش برای انحلال آنها” به فعالیت اعتراضی‌شان در سطح کشور ادامه داده‌اند.

به قول حبیبی ۷۰ درصد مردم ایران در شرایط زیر خط فقر زندگی می‌کنند. در چنین وضعیتی دیدیم که همین امسال هم بر اساس تصمیم بی‌شرمانه شورای‌عالی کار، حداقل دستمزد کارگران کمی بیشتر از ۷ میلیون تومان در ماه خواهد بود که یک‌چهارم خط فقر اعلام شده بر اساس آمارهای خود حکومت است. روشن است که در چنین وضعیتی، مبارزه برای افزایش دستمزد به بالای خط فقر و به طور مشخص دستمزدی در حد تأمین یک زندگی انسانی مستقیماً به معیشت اکثریت عظیم جامعه مربوط است.

اعتراضات معلمان عرصه‌های وسیع‌تری از افزایش دستمزد را در بر می‌گیرد که تماماً با زندگی میلیون‌ها شهروند جامعه مستقیماً مربوط هستند. مبارزه علیه کالایی کردن آموزش و خواست آموزش رایگان به‌عنوان یک حق ابتدایی یک خواست همیشگی معلمان بوده است. بر اساس آمار رسمی که قطعاً خیلی پایین‌تر از آمار واقعی است، بالای یک میلیون کودک از تحصیل محروم هستند. پایان‌دادن به دست‌درازی ایدئولوژی اسلامی به ذهن و روان کودکان، اعتراض به امنیتی‌کردن اعتراضات معلمان، بسته‌شدن پرونده‌های امنیتی، آزادی بدون قیدوشرط معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی جزو خواسته‌های همیشگی معلمان بوده است.

بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان و محکوم‌کردن حکم اعدام توماج صالحی، و در یک سطح وسیع‌تر محکوم‌کردن جنایات حکومت در انقلاب زن زندگی آزادی و کلاً اعدام‌ها و توحش علیه زنان، حضور اعتراضی معلمان شاغل و بازنشسته در روز جهانی کارگر و معلم نشان‌دهنده نقش فعال معلمان در اعتراض به وضع موجود است. حضور معلمان بازنشسته در این مبارزات هم نشان می‌دهد که معلمان همچنان برای معیشت و منزلت کل جامعه و علیه دزدان حاکم در میدان مبارزه حضور دارند. معلمان شاغل و بازنشسته شایسته بیشترین حمایت‌ها از جانب کل جامعه هستند!

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *