حجاب را باد برد!- آذر پویا

حجاب را باد برد!- آذر پویا

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

این روزها اخبار و مطالب زیادی در مورد بدحجابی، بی‌حجابی، حجاب اجباری و اختیاری، در مدیای اجتماعی و بعضاً در سر تیتر اخبار دیده می‌شود، ولی اصطلاح “شل حجابی” واژه جدیدی است که در گفتار محمد موحدی آزاد، دادستان کل کشور وارد ادبیات آخوندی شده و بیان‌کننده حقیقتی انکارناپذیر است.

ظاهراً آقایان هیچ مسئله و معضلی نگرانشان نمی‌کند، تمام مشکلات مملکت از جمله گرانی، بیکاری، بی‌مسکنی، وضعیت فاجعه‌بار درمان، ناامنی و هزار درد دیگر که زندگی مردم را تحت‌تأثیر خود قرار داده است مشغله این بی‌دردها نیست فقط همین یک مشکل مانده که فکر می‌کنند با طرح چند لایحه و باز کردن افسار چند قاتل حرفه‌ای در خیابان‌ها می‌توانند به‌زور سرکوب و زندان آن را حل کنند. هر چه بیشتر قانون و قاعده وضع می‌کنند بی‌حجابی بیشتر گسترش می‌یابد. این بار می‌خواهند با دستورالعملی از سوی دادستانی کل برای فراجا شاید از این راه افراد را “متنبه” کنند و به بی‌حجابی پایان دهند.

واقعیت این است که سران حکومت و مردم در ایران در دو دنیای متفاوت و کاملاً متقابل هم زندگی می‌کنند. مردم در ایران و بخصوص جوانان راه خود می‌روند و کار خود را می‌کنند. احتمالاً شما هم کلیپی را دیده‌اید که دختری کلاه به سر چگونه قاطع و با خونسردی جواب مأموران نهی‌ازمنکر را می‌دهد و بدون ترس و واهمه راهش را ادامه می‌دهد. از این‌گونه وقایع به‌وفور می‌توان دید.

بکار گیری واژه “شل حجابی” و طرح انواع لوایح و تذکر مسئولین به مأموران خودشان برای اجرای صحیح طرح‌هایشان نه فقط برای دلداری و حمایت از مأموران چماق به دستشان است بلکه دارند شانس خود را امتحان می‌کنند تا شاید با به‌کارگیری سیاست چماق و نان‌شیرینی بتوانند جامعه را مرعوب کرده و بی‌حجابی در حال گسترش را کنترل کنند. ولی طرح و رده‌بندی قوانینشان و استفاده از تمام ابزارها و امکانات برای پیشبرد اهدافشان خود نشان‌دهنده اذعان به شکست سیاستی است که مدت‌هاست تاریخ مصرفش گذشته و دیگر کارائی ندارد.

به این ناجیان جهل و جهالت باید یادآور شد که مدت‌هاست حجاب را باد با خود برده است، طوفانی عظیم در راه است که هر آن، خود شما و تمام دم‌ودستگاه مفت‌خوری و جفنگ‌بافی‌هایتان را زیرورو خواهد کرد. فکری به حال خود کنید و به قول توماج قهرمان تا دیر نشده سوراخ موشی برای خودتان دست‌وپا کنید.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *