روز جهانی کارگر روز حقیقت است - حمید تقوایی

روز جهانی کارگر روز حقیقت است – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز جهانی کارگر روز اعتراض به همه تبعیضات و نابرابری‌ها و فقر و فلاکت و جنگ و ویرانی است که جهان ما را فراگرفته است و جهان ما، جهان سلطه نظام سرمایه‌داری در همه کشورها است.

می‌گویند این دو ربطی به هم ندارند. می‌گویند اگر فقر و فلاکتی هست بخاطر تنبلی یا بی لیاقتی فقراست. می‌گویند دیکتاتوری و سرکوب ناشی از انحصارطلبی و یا بدذاتی دیکتاتورهاست، تبعیض و نابرابری بخاطر تفاوت‌های بیولوژیک است، جنگ و کشتار ناشی از تقابل منافع و مقدسات ملی – میهنی دو کشور است، و خطر نابودی کره ارض هم اصلاً وجود خارجی ندارد! و یا اگر هست ربطی به سودپرستی سرمایه‌داران مفتخور ندارد.

اینها را البته یک‌درصدی‌های حاکم، یعنی اقلیت مفتخوری که همه‌جا قدرت و ثروت را در دست دارد، می‌گویند! اما اول مه روز حقیقت است! روز برملاکردن ریشه همه تبعیضات و نابرابری‌ها و مصائبی که طبقه حاکم به همه چیز نسبت می‌دهد به‌جز نظامی که مبنای قدرت و ثروت اوست!

اول مه روز همه بردگان مزدی است که هر چه بیشتر کار می‌کنند خود محروم‌تر و سرمایه‌داران مفتخور پروارتر می‌شوند! روزجهانی کارگر روز توده عظیم مردمی است که نظام بردگی مزدی را بر نمی‌تابند؛ روز همه قربانیان تبعیض طبقاتی و کلیه تبعیضات و مقدسات و خرافاتی که نظم سرمایه برای بقای خود به آن نیازمند است. روز جهانی کارگر روز نمایندگی شدن همه کودکانی است که هر روزه به علت بیماری‌های قابل‌پیشگیری در جهان سرمایه‌داری زده ما می‌میرند. هر ۴,۴ ثانیه یک کودک! روز جهانی کارگر روز همه انسان‌های شریفی است که چنین نظامی ضدانسانی را نمی‌خواهند و نمی‌پذیرند.

جمهوری اسلامی جرثومه تمام‌وکمال چنین نظامی است. سرمایه‌داری اسلامیزه شده‌ای که تمام مصائب و نابرابری‌های نظام بردگی مزدی را، در شدیدترین و فاجعه‌آمیزترین شکلش، با اتکا به اسلام و قوانین و مقدسات و فرهنگ کپک‌زده ١۴٠٠ سال قبل، به مردم ایران تحمیل کرده است.

این حکومت به کمک سرمایه‌داری جهانی به قدرت رانده شد تا انقلاب ۵٧ را به خاک و خون بکشد اما امروز انقلاب دیگری با پرچم زن زندگی آزادی به میدان آمده است. انقلابی که جمهوری اسلامی را به همراه نظامی که برای بقای خود به چنین توحشی نیازمند است، در هم خواهد کوبید.

امسال روز جهانی کارگر، می‌تواند گام مهم دیگری باشد در پیشروی انقلاب زن زندگی آزادی علیه کل حکومت و نظام جمهوری اسلامی!

 

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *