اوج بی‌حجابی در درکه تماشایی است- منظر دریاکناری

اوج بی‌حجابی در درکه تماشایی است- منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چند روزی است کیلپی در مدیای اجتماعی دست‌به‌دست می شود که نشان‌دهنده عمق تضاد جامعه انسانی با حکومت اسلامی در ایران است. زنی بی‌حجاب با شلوارک و تی شرت با قدم‌‌های استوار در مجاورت مردی جوان به‌سوی قله می‌رود. شجاعت کمترین احساسی است که با دیدن این کلیپ به ذهن همه نقش می‌بندد.

جمهوری اسلامی آسمان و زمین را به هم می‌دوزد و نعره‌های گوش‌خراش می‌زند تا در وهله اول زنان و در ادامه آن همه مردم را به قول خودش منکوب و میخکوب وحشیگری خود کند. گشت‌های اوباش پشت‌سرهم، نیروهای مسلح و باطوم به دست در صفوفی طولانی و صرف هزینه‌های نجومی برای به زنجیر کشیدن دوباره زنان تنها نمونه‌هایی از اقدامات از سر جنون این حکومت است.

در تقابل با این سپاهیان مرگ و نیستی، این دشمنان زندگی و زیبایی، ارتشی از شجاع‌ترین انسان‌ها با دست‌هایی خالی اما با قلبی سرشار از امید قدم در رهایی گذاشتند که پایان این راه آسمان رنگ شادی به خود می‌گیرد و زمین سرشار از طراوت و سبزه و نور می‌شود. این نبرد آخرین است علیه همه آن چیز‌هایی که زندگی مردم را به ویرانه‌ای تبدیل کرده و خوشی و خوشبختی را از مردم گرفته و جهنمی از همه بلایای واقعی برای مردم ساخته‌اند.

“درکه” تنها یک نمونه نادر و کمیاب در ایران نیست؛ بلکه ادامه جنگ تمام‌عیار مردم با حکومت اسلامی در همه ابعاد وسیع اجتماعی است. یکی از میلیون‌ها نمونه که خواب حاکمان جاهل و تبهکار را به کابوسی به پایان تبدیل کرده است. صلابت قدم‌های این زن شجاع زمین را زیر پای حکومت می‌لرزاند و دنیایی از احترام از سوی همه ما برای خود به بار آورده می‌آورد. این شجاعت میلیونی را بیش از این تکثیر کنیم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *