رادان خواب حجاب را به گور می‌برد - عطیه نیک‌نفس

رادان خواب حجاب را به گور می‌برد – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رادان، فرمانده کل فراجای رژیم گفته است: “در موضوع عفاف و حجاب همگان شاهدند که دشمن تا پشت درِ خانه‌های ما آمده و به دنبال گرفتن چادر از بانوان است که امروز به‌عنوان پرچم کشورمان محسوب می‌شود و اینکه دشمن امروز به همین سبب به دنبال کارزار خیابانی است و از این طریق می‌خواهد اذهان را تسخیر و جامعه را ناامن جلوه دهد. به این دلیل ما باید پای‌کار باشیم و این اجازه را به دشمن ندهیم.”

این اولین‌بار نیست که رژیم اسلامی برای بازگردان جامعه به شرایط قبلی و سرکوب همه‌جانبه زنان با ابزار حجاب به فرهنگ پوسیده اسلامی‌اش پناه آورده است. از آن طرف ما ۴۵ سال است که می‌گوییم حجاب یک سبک لباس نیست، حجاب پرچم اسلام سیاسی است و یکی از ستون‌های رژیم اسلامی علیه کل مردم است. حالا رادان یکی از جانیان حکومت به جایگاه حجاب در ساختار حفظ نظام اعتراف می‌کند و می‌گوید: “حجاب پرچم کشورمان” است.

عفاف و حجاب، واژگانی ساختۀ رژیم اسلامی برای دورنگه داشتن زنان از جامعه، برای اینکه هرکجا که لازم بود به اسم عفاف، زنان را از مطالبه حقوقشان باز دارد و بتواند گفتمان مردسالار را هرچه بیشتر تقویت کند. زن عفیف، به تعریف رژیم اسلامی، زنی است که باید گوش‌به‌فرمان باشد، بچه بزاید، سرویس جنسی دهد، بدنش در تملک خودش نیست و در واقع برده‌ای است که حتی اسمش به‌عنوان مادر در مدارک شناسایی کودکش ثبت نمی‌شود.

بله جمهوری اسلامی در تنگنای خلاصی ناپذیری به‌واسطه مبارزه و مطالبه‌گری زنان جسور گرفتار شده است. سال‌های قبل برای عقب راندن زنان به قرآن و حدیث آویزان می‌شد، اخیراً به شاهنامه و حالا بازگشت به “فرهنگ”. درحالی‌که حجاب، این سمبل بی حقوقی زنان، شاخصی کاملاً مذهبی و اسلامی برای حذف زنان از جامعه و سرکوب همه انسان‌ها است. از طرفی نسلی پیشرو که عمامه آخوند، این مظهر ارتجاع اسلامی و رژیم اسلامی را می‌پراند، از مذهب گذر کرده است و قرآن را نه‌تنها شیوه‌ای برای انسانی زیستن نمی‌داند، بلکه این کتاب ضدبشری را مایع ننگ، باعث عقب‌ماندگی جامعه و به بردگی گرفتن زنان می‌داند.

زنان مبارز پایگاه حجاب رژیم را با هدف حذف تمامی این رژیم ضدزن نشانه گرفته‌اند و بعد از به‌دست‌آوردن این خاکریز مهم برای حکومت که نتیجه‌اش بی‌حجابی عملی است، دیگر به عقب برنمی‌گردند و تا ساختن جامعه‌ای سکولار و انسانی، انقلاب “زن، زندگی، آزادی” را ادامه خواهند داد. در این مبارزه همه ما باید در کنار و هم‌سنگر زنان در ایران باشیم.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *