قطع دارو و درمان برای تحمیل حجاب - سینا پدرام

قطع دارو و درمان برای تحمیل حجاب – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا به گزارش خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی، رئیس سازمان غذا و دارو، وابسته به وزارت بهداشت، در مرکز ارتباطات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: “رعایت حجاب اجباری در داروخانه‌ها در ارائه سهمیه به آن‌ها نقش دارد و اگر مؤثر نبود “متخلفان” به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.”

حجاب، آپارتاید جنسی و جنسیتی و آزادی زن معضلاتی هستند که رژیم اسلامی قادر به حلشان نیست. بودونبود رژیم به حجاب اجباری چنان گره‌خورده است که فقط انقلاب و سرنگونی رژیم می‌تواند راهگشا باشد.

هر بار بخشی از جامعه را تحت‌فشار می‌گذارند و هر بار با سر به تخت سینه واقعیت امروز در جامعه ایران می‌خورند. حجاب‌بانان و گشت ارشاد منفورشان هر روزه جواب دندان شکنی از زنان و شهروندان تحویل می‌گیرند. این بار، می‌خواهند جامعه را با محدودیت دارویی مجبور به تمکین کنند. اینکه مافیای دارو چه سودهای سرشاری از فروش داروهای غیراستاندارد و تاریخ‌گذشته در ایران به جیب می‌زنند، موضوع ثانوی در برابر این جنایت بی‌شرمانه است که شهروندان را از داروهای موردنیاز خود محروم می‌کنند.

رژیم اسلامی به هر ریسمانی چنگ می‌زند تا بلکه موضوع بزرگی مانند حجاب را به جامعه تحمیل کند، غافل از اینکه تمام ترفندهایشان در چهل و پنج سال گذشته نقش‌برآب شده است. واقعیت این است که با وجود یک بحران اقتصادی مزمن و فزاینده و در واقع به یُمن وجود رژیم اسلامی، هر فشار و سرکوبی به اعتراضات بیشتری خواهد انجامید. جامعه‌ای که به حقوق خود آشنا شده است، جامعه‌ای که برای حقوق خود بارها به‌پاخاسته است، حتی با سرکوب پلیسی و فاشیستی – اسلامی رژیم میلیاردرهای اسلامی منکوب نخواهد شد.

تشتت و اختلاف‌نظری که در سرتاسر دم‌ودستگاه رژیم و همه تصمیمات ریزودرشت روزانه رژیم بر سر میزان فشارهای پلیسی بر زنان و جامعه به چشم می‌خورد، حاکی از فشار واقعی است که جنبش‌های مختلف اجتماعی و به‌ویژه جنبش ضد حجاب اجباری بر رژیم اسلامی هر روزه وارد می‌کند.

رژیم اسلامی می‌داند که با وجود و با ادامه قوانین ضد زن در ایران، خود وجود رژیم اسلامی زیر سؤال خواهد بود و درعین‌حال بدون وجود قوانین سرکوبگرانه، جامعه یک‌لحظه نیز این رژیم را تحمل نخواهد کرد. این آچمز سیاسی و نقطه کور هم‌زاد رژیم است و با سرنگونی رژیم برای همیشه از جامعه ایران رخت خواهد بست.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *