دانشگاه تسلیم نخواهد شد - سیاوش آذری

دانشگاه تسلیم نخواهد شد – سیاوش آذری

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا بر اظهارات کارن ابری‌نیا دبیر کانون صنفی استادان دانشگاه از زمان آغاز انقلاب زن زندگی آزادی وزارت علوم در تعیین امور دانشگاه‌ها کاملاً نقش خود را ازدست‌داده و دولت رئیسی و “نهادهای متعدد” دیگر برای دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. وی همچنین اظهار داشته که بعد از آغاز انقلاب جاری حدود ۲۰۰ تن از استادان دانشگاه از شغل خود محروم گشته و یا با محدودیت‌های جدی شغلی مواجه گشته‌اند.

البته این اولین و آخرین دخالت رژیم در امور دانشگاه‌ها نبوده و نخواهد بود؛ جمهوری اسلامی از بدو روی کار آمدن و در مقاطع بحرانی مختلف از جمله در دوره سرکوب انقلاب ۵۷ و مقطع “انقلاب‌فرهنگی” به حمله به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پرداخته، هزاران دانشجو و استاد را از کار برکنار، تصفیه، دستگیر، زندانی و شکنجه کرده و ده‌ها تن از دانشجویان و استادان انقلابی را به جوخه آتش‌سپرده است.

دشمنی رژیم اسلامی با دانشگاه‌ها از روی قشری‌گری و تعصبات دینی و ایدئولوژیک نیست. گر چه چرندیات اسلامیزه کردن علوم طبیعی و انسانی هرازچندی از دهان سخنگویان و مجریان ریزودرشت رژیم از جمله رهبر الدنگشان مطرح می‌گردد؛ اما حضرات خوب می‌دانند که نه با آیت‌الکرسی هسته اتم شکسته می‌شود و نه با دعای کمیل موشک و پهپاد پرانی امکان‌پذیر است. دلائل دشمنی با و حمله به دانشگاه‌ها، استادان و دانشجویان کاملاً زمینی و سیاسی است. مسئله باقی‌ماندن در قدرت و استمرار بساط دزدی، فساد، ارتشا، پول‌شویی، رانت، زمین، دریا و جنگل خواری و اقتصاد سرمایه‌داری دزدسالار به قیمت جان و زندگی مردم، آزادی زنان و جوانان، رفاه و شادی کودکان و سالمندان و محرومیت ۹۹ درصد از آحاد جامعه از شرایط زندگی درخور شأن انسان است.

حمله اخیر رژیم به دانشگاه‌ها، استادان و دانشجویان نه از موضع قدرت بلکه از سر ضعف و استیصال و نشانه شکست سیاست‌های جمهوری اسلامی در تحمیل باورها و اسلامیزه کردن و به تمکین کشاندن دانشگاه‌ها، دانشجویان و استادان است. می‌توان و باید با اقدامات متحد از جمع‌آوری تومار و امضا تا سازماندهی اجتماعات و تظاهرات اعتراضی و در همبستگی با کارگران، معلمان، بازنشستگان، پرستاران و دیگر اقشار معترض در مقابل تهدیدات و دست‌اندازی‌های رژیم علیه دانشجویان و استادان با تمام قوا ایستاد و رژیم را وادار به عقب‌نشینی کرد و انقلاب جاری را گامی به پیش برد. دانشگاه تسلیم نخواهد شد.

 

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید

وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *