توماج، تظاهرات باشکوه و رژیم درمانده - کیوان جاوید

توماج، تظاهرات باشکوه و رژیم درمانده – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

هزاران نفر برای آزادی توماج و در دفاع از انقلاب زن زندگی آزادی در شهرهای مختلف جهان تجمع کردند.

حکم جنایت‌کارانه اعدام برای توماج صالحی، خواننده محبوب انقلاب زن زندگی آزادی موجی از اعتراض در داخل و خارج کشور به راه انداخت. روز جمعه و شنبه ۲۶ و ۲۷ آوریل (۷ و ۸ اردیبهشت) در ده‌ها شهر هزاران نفر دست به تظاهرات زدند و خواهان لغو حکم اعدام توماج و آزادی فوری او و سایر زندانیان محکوم‌به‌اعدام شدند.

در این تجمعات که به فراخوان کارزار جهانی علیه اعدام، کمیته بین‌المللی علیه اعدام، نهادها و احزاب و سازمان‌های مختلف برگزار شد، ده‌ها سخنران علیه جمهوری اسلامی سخنرانی کردند، خواهان لغو مجازات اعدام، آزادی زندانیان سیاسی و قرارگرفتن سپاه پاسداران در لیست تروریسم شدند و حمله به زنان را شدیداً محکوم کردند. این تجمعات انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. در روزهای آینده نیز تجمعات دیگری فراخوان داده شده است.

حکومت زبون اسلامی در بد مخمصه‌ای گرفتار آمده است. از هر دری وارد می‌شود و هر اندازه که بر ابعاد جنایاتش می‌افزاید تا بلکه از “شر این مردم” و از دست این انقلاب جان سالم بدر ببرد باز هم در باتلاق دیگری گیر می‌افتد و باز هم باعث اتحاد بیشتر مردم در ایران و سراسر دنیا می‌شود. این رژیم در گرداب انقلاب اسیر است. بر تعداد اعدام‌های روزانه‌اش افزوده و با درنده‌خویی هر چه بیشتر به جان زنان بی‌حجاب و مردم عاصی از اسلام و حکومت اسلامی افتاده است. نتیجه عقب‌نشینی در برابر این تهاجم افسارگسیخته به زنان بی‌حجابی و خشم و انزجار مردم نسبت به حکومت در ابعادی گسترده‌تر شده است.

در خارج کشور یک‌بار دیگر ایرانیان و مدافعان انقلاب زن زندگی آزادی به خیابان آمدند و با تظاهرات باشکوه خود نشان دادند در سرنگونی حکومت اسلامی هیچ مرزی نمی‌شناسند. این روزها رمز اتحاد همه آزادی‌خواهان سرنگونی‌طلب که برای نابودی جمهوری اسلامی و رهایی از چرخه فقر و نابرابری و دیکتاتوری به میدان آمده‌اند نام بزرگ توماج است. توماج در قلب همه ما است و انقلاب با نام او به‌پیش می‌تازد.

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به‌حکم اعدام توماج صالحی در ۱۳ کشور و ۳۴ شهر ضمیمه است.

  • سوئد: استکهلم – مالمو – گوتنبرگ – هلسینگبوری ● آمریکا: واشینگتن – نشویل – مینه‌سوتا ●هلند: خرونینگن – دنهاگ ● کانادا: ونکوور – کبک – تورنتو – مونترال – اتاوا – هالیفاکس ● آلمان: فرانکفورت – برلین – هامبورگ – کاسل – کلن ● فرانسه: پاریس – گرونوبل – تولوز ● نروژ: اسلو – استاونگر ● فنلاند: تورکو ● سوئیس: ژنو – زوریخ ● انگلیس: لندن ● ایتالیا: جنوا – میلان ● دانمارک: آرهوس – کپنهاگ ● استرالیا: بریزبین

 

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *