غزه و اعتراضات دانشجویی در آمریکا - محسن ابراهیمی

غزه و اعتراضات دانشجویی در آمریکا – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دانشگاه‌های آمریکا در هفته‌های اخیر به میدان اعتراضات وسیع دانشجویان با خواست پایان نسل کشی ارتش اسرائیل در نوار غزه تبدیل شده است. اعتراض به جنایات دولت اسرائیل در غزه به حق است و باید از آن دفاع کرد. اما در متن اعتراضات دانشجویان، اتفاقات دیگری رخ می‌دهد که باید تصویر روشنی از آنها داشته باشیم.

ازیک‌طرف جریان دست راستی حاکم در اسرائیل و از طرف دیگر جریانات اسلامی ضد یهود به هر شکل ممکن سعی می‌کنند از فضای اعتراضی جاری در دانشگاه‌های آمریکا، برای پیشبرد اهداف فاشیستی و مذهبی‌شان استفاده کنند. ازیک‌طرف، بنیامین نتانیاهو، اعتراضات دانشجویان را با “یهودی‌ستیزی در دهه ۳۰ میلادی در دانشگاه‌های آلمان” مقایسه می‌کند؛ سیاستمداران دست راستی در هیئت حاکمه آمریکا و رسانه‌های دست راستی مثل فاکس نیوز، یک جنگ صلیبی به نفع نتانیاهو و علیه هر نیرویی که خواهان پایان‌دادن به نسل‌کشی در غزه و راه‌حل دو دولت مستقل و زندگی صلح‌آمیز میان همه مردم در اسرائیل و فلسطین هستند راه می‌اندازند و در چنین فضایی تعدادی دانشجوی معترض به اتهام یهودستیزی دستگیر می‌شوند و از طرف دیگر، مثل همیشه مرتجعین اسلامی تلاش می‌کنند در متن چنین اعتراضاتی برای تحرک ضد یهودی میدان پیدا کنند؛ طوری که حتی دستگاه تبلیغاتی حکومت اسلامی هم تلاش می‌کند این اعتراضات را در جهت سیاست‌های یهودی‌ستیزانه و ارتجاعی نظام اسلامی بالا بکشد و حتی بی‌شرمانه برای آزاد بیان دانشجویان در آمریکا اشک‌تمساح بریزد!

باید حساب دانشجویان معترض که خواهان پایان‌دادن به نسل‌کشی در غزه و زندگی صلح‌آمیز در چهارچوب دو دولت اسرائیل و فلسطین هستند را از دار و دسته‌های اسلامی جدا کرد که سعی می‌کنند به چنین اعتراضات دانشجویی رنگ و بوی ضد یهودی بدهند. باید مخصوصاً به حکام اسلامی اعلام کرد که دنیا از پرونده خون‌آلودشان علیه آزادی بیان و مردم معترض در ایران آگاه است و وضعشان خراب‌تر از آن است که حتی سعی کنند قیافه مدافع آزادی بیان در آمریکا را به خود بگیرند. باید در کنار محکوم‌کردن قاطعانه نسل‌کشی دولت اسرائیل در غزه، در کنار حمایت قاطع از دو دولت مستقل در کنار هم هر منفذی برای سوءاستفاده سیاسی سران فاشیست اسلامی در ایران به نام همدردی با مردم غزه را ببندیم. توحش حماس در هفت اکتبر علیه شهروندان اسرائیل با حمایت جمهوری اسلامی نشان داد که حکومت اسلامی خود یک عامل اصلی فراهم‌کردن زمینه برای تداوم اعمال جنایتکارانه دولت اسرائیل علیه مردم غزه است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *