میمانیم و می ایستیم تا پایان- سیما بهاری

می‌مانیم و می‌ایستیم تا پایان – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“سازمان حقوق بشر ایران روز جمعه هفتم اردیبهشت، با اشاره به اینکه طی پنج‌روز ۲۳ تن در زندان‌های مختلف ایران اعدام شده‌اند، نسبت به افزایش چشمگیر اعدام‌ها در هفته‌های اخیر هشدار داد.”

جمهوری اسلامی دارد با آتش‌بازی می‌کند. شاید خودشان هم می‌دانند، اما چاره‌ای هم ندارند. شاید انتظار داشتند دمیدن در تنور جنگ باز هم مثل زمان جنگ ایران و عراق برایشان نعمتی شود. آن موقع با نعمت جنگ انقلاب را سرکوب کردند. این بار هم دوست داشتند انقلاب زن زندگی آزادی را بکوبند و مردم را با ترس به خانه‌هایشان بفرستند. این بار نمی‌شود!

هفتۀ گذشته از حکم اعدام توماج صالحی – این فرزند شجاع انقلاب – گفتند و گویی کبریتی به انبار باروت خشم مردم زدند. بار دیگر در بیش از پنجاه شهر جهان مردم با مشتهای گره‌کرده و چهره‌های مصمم به خیابان‌ها آمدند و در روزهای آینده می‌آیند تا یک‌صدا فریاد بزنند “توماج صالحی آزاد باید گردد”. در تظاهراتهای برگزار شده نام تک‌تک عزیزانی که زیر حکم اعدام هستند فریاد زده شد. مردم آمده‌اند تا برای همیشه این حربۀ کثیف را از دست حکومت آدمکش در بیاورند. این بار قصد عقب‌نشینی ندارند. در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران می‌بینیم که مأموران مزدور حکومت، زن و مرد، کف بر دهان و نفرت در چشم‌هایشان، به زنان هجوم می‌آورند و امیدوارند که آنها را بترسانند و عقب برانند. اما با مقاومت دختران جوان جیره‌خواران حکومتی در این هجوم افسارگسیخته نیز شکست خوردند.

علی‌رغم این فضا حکومت همچنان می‌کشد. جانیان آدمکش طی پنج‌روز ۲۳ نفر را کشتند. جمهوری اسلامی از همیشه ضعیف‌تر است. موقعیتش در داخل بسیار شکننده است. آنها خشم ما را می‌بینند. باید اعتراضاتمان را بیش‌ازپیش سازمان دهیم. باید برای ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر آماده شویم. در صفوف هزاران نفره خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی شویم. فقط با جمعیت زیاد می‌توانیم مقابل اعدام‌ها بایستیم. مقابل زندان‌هایی که رژیم اعلام می‌کند می‌خواهد دست به اعدام بزند، تجمع‌های بزرگ سازمان دهیم. خانوادۀ کسانی که حکم گرفته‌اند را تنها نگذاریم. بر درودیوار شهرها علیه اعدام شعارنویسی کنیم. اعدام به هر دلیلی محکوم است و نباید اتفاق بیفتد. در خارج و داخل کشور باید هم صدا باشیم و نگذاریم حکومت به جنایاتش ادامه دهد.

 

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *