توماج فرزند آفتاب! – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شنبۀ گذشته در دهها شهر جهان گامهای سنگین، همراه  و یک صدای هزاران نفر با توماج صالحی همراه شدند و انسانهای زیادی نامش را فریاد زدند. تصویر زیبایش را با عشق بلند کردند و با صدای رسا  خواهان آزادیش شدند. این فرزند شجاعمان، این پسر جسور جهان نامش به بزرگی شهامتش در سطحی گسترده انعکاس یافت. او فرزند آفتاب و خاک است. شجاعتش تکثیر شدنیست. از او درس میگیریم و ایستادگی می آموزیم. جهان با سربلندی این واقعه را تجربه کرد. به همۀ دست اندرکاران تلاش برای آزادی توماج باید خسته نباشید گفت. عزممان جزم و مبارزه مان پیروز!

جمهوری اسلامی اما لرزید! از ما میترسند. میدانند که باید در حکمشان بازنگری کنند. میدانند که با این مردم نمیشود بازی کرد. میدانند که این اراده را باید جدی بگیرند. فعلا حکم این فرزند دلاورمان ۶ سال و ۳ ماه زندان اعلام شده است. این خبر همۀ ما را خوشحال کرد.

اما میدانیم که این پایان ماجرا نیست. امروز که گامهای ما بلند است، رژیم جلادان عقب نشسته. اراده برای آزادی توماج، تلاش برای آزادی عباس دریس که حکم اعدام گرفته است، فعالیت برای آزادی زندانیان سیاسی و عزم برای در هم کوبیدن ماشین کشتار جمهوری اسلامی را باید تقویت کنیم.

امروز بیش از پیش به هم نیاز داریم. جمهوری اسلامی در موقعیت ضعیفی قرار دارد. هر روز که میگذرد شیب مبارزه به نفع ما تغییر میکند. این را باید ببینیم و سنگرمان را حفظ و تقویت کنیم. شنبه های اعتراضی که در دفاع از انقلاب زن زندگی آزادی ما را در جهان به هم گره زده باید با تجمعات گسترده تر و مستدام، همبستگی ما را نمایش دهد. مادر عباس دریس باید ما را در کنار خود ببیند. ما خانوادۀ توماج هستیم. ما خانوادۀ بزرگ و قدرتمند تمامی زندانیان سیاسی در ایران هستیم. قدرت ما باید ناتوانی جمهوری اسلامی باشد. برای آزادی عزیزان دربند به پیش!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *