فاشیسم رژیم اسلامی علیه پناهجویان افغانستانی – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روزنامه جمهوری اسلامی گزارش روز دوشنبه خود را به مصاحبه یک روزنامه‌نگار به نام هادی کسایی زاده با انصاف نیوز اختصاص داده  و به نقل از او در رابطه با حضور افغانستانی‌ها در جنوب تهران هشدار داده است! این روزنامه تیتر زده است:‌ “جنوب‌ تهران در اشغال افغان‌ها؛ این، یک موضوع کاملا امنیتی است”.

اعلام موجودیت سیستم قضایی مستقل “افغان‌ها” در ایران و محاکمه “افغان‌ها” توسط “افغان‌ها”، تخلیه روستاهای جنوب شهر تهران از شهروندان ایرانی، زندگى ٣٠-۴٠ نفره در یک خانه، مسبب خواندن “افغانها” در ایجاد مشکل امنیت غذایى در مناطق مسکونى “افغان ها” و شورش “افغان‌ها” علیه ایرانیها و اتمام کار حکومت تنها بخش بسیار کوچکی از نفرت پراکنى و تبلیغات ضد پناهجویان افغانستانی این روزنامه نگار و روزنامه جمهورى اسلامى است.

“افغان” ستیزى و هراس افکنى بر علیه مهاجران و پناهندگان افغانستانى بخشى از فلسفه فاشیستى و راسیستى رژیم اسلامى و حتى بخشى از اپوزیسیون راست این رژیم را تشکیل داده و میدهد. پناهجویان افغانستانی از بى حقوق ترین و تحت تبعیض قرار گرفته ترین بخشهاى کارگرى در ایران را تشکیل میدهند که همواره مورد استثمار بی رحمانه قرار گرفته اند. لجن پراکنى فاشیستى علیه افغانستانیها بخشى از سیاستهاى تفرقه افکنانه و همیشگى رژیم اسلامى بوده است و هدف ویژه اش ایجاد طبقه کارگرى است که با کمترین حقوق و حداقل ترین امکانات معیشتی تن به کار میدهد و به سخت ترین شرایط کارى تمکین میکند. از لحاط سیاسى نیز حضور چندین میلیون پناهجوی افغانستانی در ایران به عنوان اهرمى براى ایجاد جا پا در سیاستهاى افغانستان و منطقه از سوى رژیم اسلامی مورد استفاده قرار گرفته شده است.

پر رویى و بیشرمى خارق العاده اى طلب میکند تا این چنین، وضعیت اسفناک معیشتى میلیونها افغانستانی در ایران را پرده پوشى کرد و تصویرى کاملا کذب و دور از واقعیت ارائه کرد. در عین حال ایران دستخوش انقلاب و تحولات اجتماعى وسیعى است که در اولین قدم پایه هاى هر نوع رژیم مذهبى در منطقه و از جمله طالبانهاى افغانستان را به لرزه در آورده است. شعار زن زندگى آزادى میرود که به درست به شعار مبارزاتى زنان افغانستان تبدیل شود. از سوى دیگر با گسترش جنبش مطالباتى و عدالت طلبانه، مسىئله حقوق شهروندى متساوى براى تمامى شهروندان منتسب به ملل مختلف، جایگاه ویژه اى در آینده انقلاب و سیاست در ایران خواهد داشت. پناهجویان افغانستانى باید از تمام حقوق شهروندى برخوردار شوند. این فرمان انقلاب است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *