موشکافی در پرونده قتل دایانای ۱۱ساله - کیوان جاوید

موشکافی در پرونده قتل دایانای ۱۱ساله – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز پنجشنبه، شش اردیبهشت وقتی اسم و عکس دایانا با چهره معصوم و دوست‌داشتنی در مدیای اجتماعی منتشر شد و “کمپین معلولان” در شبکهٔ ایکس از مفقودشدن این دختر خبر داد و برای پیداکردن این گم شده در حال مدد خواهی بود، “تیمی مجرب و باسابقه از کارگاهان کارکشته” به یُمن بهره‌بردن از تکنیک کشف اسرار در نظام اسلامی (شکنجه) بسیار سریع پرده از راز یک جنایت برداشت. مادر دایانا دختر مبتلا به اوتیسمش را با ضربات کارد به قتل رساند و جسدش را در باغ خارج شهر به آتش کشید.

سنگدلی، بی‌رحمی، شیطان صفتی و هر صفات منفی ای که به ذهن می‌آید را می‌توان نثار این مادر قاتل کرد. مگر ممکن است مادری فرزندش را این‌چنین در اوج قساوت قلب به قتل برساند؟ چگونه توانسته است بدن نحیفش را این‌چنین آماج ضربات کارد کند؟ چگونه توانسته است جان‌کندن دخترش را ببیند و منتظر بنشیند تا آخرین قطرات خونش از بدن خارج شود و آنگاه بر جنازه‌اش کبریت بکشد و شاهد سوختنش باشد؟ ظاهراً ما با یک هیولا روبرو هستیم. کارآگاهان زبردستِ دوره‌دیده در سیستم اعتراف گیری جمهوری اسلامی خیال همه را راحت کردند. قاتل شناسایی شد و احتمالاً به‌زودی طناب دار به زندگی‌اش پایان می‌دهد. آیا پرونده این قتل باید اینجا بسته شود؟

موشکافی در پرونده این جنایت که با عاملیت مادر شروع شد همکاران و همدستان قهار و بی‌رحم‌تری دارد. دایانا دچار بیماری اوتیسم بود. در ایران تحت حاکمیت جانیان حاکم، این قاتلان زنجیره‌ای، بیماران تحت پوشش خدمات درمانی نیستند، فقرا تحت حمایت سیستم بیمه‌های رفاهی نیستند. فقر و فلاکت چهره و سازنده جامعه‌ای است که در خط بقا با مرگ و نیستی و نابودی فیزیکی و روحی دست‌وپنجه نرم می‌کند. در این جامعه دختری با مشکلات جسمی و روحی به دنیا می‌آید و این زندگی لعنتی به این مادر نگون‌بخت اجازه نمی‌دهد با خیال راحت از این فرزند بیمار خود مراقبت کند. غارتگران حاکم مسئولیتی در برابر زندگی مردم ندارند و نتیجه این می‌شود که می‌بینیم. حکومت اسلامی توانسته است از یک مادر که می‌توانست همیشه عاشق دخترش باشد، یک قاتل بی‌رحم بسازد.

قاتل دایانا، مادر به آخر خط رسیده و تهی شده از عاطفه‌اش است. اما سازمان‌دهنده این قتل حکومت اسلامی است. با برپایی یک جامعه انسانی بر ویرانه‌های جمهوری اسلامی، دایاناها به قتل نمی‌رسند، از زندگی لذت می‌برند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *