با توماج از اهواز تا تورنتو - کیوان جاوید

با توماج از اهواز تا تورنتو – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

همزمان با برگزاری تجمع‌های اعتراضی ایرانیان در شهرهای مختلف جهان و اعتراض به صدور حکم اعدام توماج صالحی، بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعیِ اهواز در اعتراض خیابانی خود، علیه صدور حکم اعدام توماج شعار دادند: “توماج یه ملته، ملت رو آزاد کنید.”

یکی از شهرهای جهان که در دفاع از جان و آزادی توماج، این “پسر جهان” خوش درخشید و قلب‌های فراوانی را در ایران و جهان شاد کرد، شهر تورنتو در کانادا بود. یکی از شرکت‌کنندگان که به‌تازگی از ایران برای دیدار با فرزندش به تورنتو سفرکرده است می‌گوید. “نگران بودیم که بارندگی مانع از حضور گسترده مردم شود. اما با رسیدن به محل تظاهرات غرق در تعجب و شادی و مسرت شدیم. ما که در هیچ تظاهرات این‌چنینی شرکت نکرده بودیم و حسرت به دلمان مانده بود، در این روز نیرو گرفتیم و غرق شادی شدیم. جمعیتی بزرگ (گفته می‌شود هشت هزار نفر) با شعارهای انقلابی و تند علیه جمهوری اسلامی و برای آزادی توماج. جمعیت را به وجد آورده بود.”

همین شاهد می‌گوید: “خیلی دوست داشتم چندخطی بنویسم و از درد و رنج خودم در شرایطی که برادرم در دهه شصت در زندان جمهوری اسلامی زیر شکنجه بود و هر روز مقامات امنیتی به ما خبر می‌دادند که اعدامش می‌کنیم، بگویم. اما سخنرانی برایم دشوار بود، اما بابک یزدی سنگ تمام گذاشت و با بلندگویی که در دست داشت منبع شور و هیجان برای همه بود.”

از خوزستان تا ده‌ها کشور و نزدیک به صد شهر جهان. توماج در حلقه محبت و حمایت میلیونی قرار گرفت. نه فقط با تظاهرات خیابانی بلکه با نوشتن و اظهارنظرکردن و تومار جمع‌کردن و در مدیای شخصی نوشتن، توماج یک‌بار دیگر به قلب‌های مردم آماده انقلاب راه یافت و جمهوری اسلامی با دو چشم از حدقه بیرون‌زده‌اش دید که باد کاشت؛ اما توفان درو کرد. اتحاد مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی منبع نیروی عظیمی است که منجر به “معجزه” انقلاب می‌شود.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *