مجسمه قاسم سلیمانی و لغو مسابقه فوتبال! – میلاد رسایی منش

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

پس از گزارش اولیه رسانه‌های ورزشی حکومت اسلامی از تاخیر در آغاز مسابقه تیم‌های الاتحاد عربستان سعودی و سپاهان ایران، صدا وسیما بدون اشاره به هیچ دلیلی، اعلام کرد الاتحاد ورزشگاه نقش جهان را ترک کرده و بازی لغو شده است. بر اساس برخی گزارش‌ها وجود تندیس قاسم سلیمانی در ورزشگاه دلیل این اقدام بوده است. همزمان در ویدیوهایی که از استادیوم در اصفهان منتشر شده، تماشاگران به سیاسی شدن فوتبال اعتراض میکنند. گذشته از اینکه این رفتار مسئولان برگزار کننده در اصفهان چه تبعاتی به همراه داشته باشد، نکاتی در این باب حائز اهمیت است.

نخست آنکه، اختلافات بین حکومت های اسلامی، بخصوص رژیم جمهوری اسلامی و دولت عربستان سعودی آنقدر جدی است که علیرغم تمام پشت پرده باج دادن و تلاش جمهوری فاسد اسلامی برای توافقهای کاذب و موقت، یک تندیس از سردار آدم کششان در ورزشگاه، بسادگی زمینه را برای بازگشت شرایط به موقعیت خصمانه قبلی فراهم می کند.

نکته مهم بعدی اصرار حکومت بر سیاسی کردن ورزش و چرخاندن پاشنه بر همان متد هیئتی و اسلامی و تقابل با موازین دنیای مدرن است. چه کسی است که نداند تندیس قاسم سلیمانی که در دنیا به عنوان یک تروریست اسلامی که در جنایت علیه مردم در ایران و افغانستان و سوریه و عراق و یمن شهره است، در یک بازی فوتبال بین المللی، حساسیت های زیادی را برخواهد انگیخت؟ و اساسا چرا وقت و انرژی مردمی که در استادیوم مردانه اصفهان حاضر شدند باید قربانی ایدئولوژی اسلامی حکومت شود؟

جمهوری اسلامی برای تداوم بقایش همچنان به تبلیغات بیهوده اسلامیش ادامه میدهد و آویزان شدنش به قاسم سلیمانی هم در همین راستاست. از این گذشته، در این مورد مشخص رژیم ضد زن اسلامی ضمن مردانه کردن استادیوم، حتی نسبت به مردان حاضر در استادیومها هم احترامی قائل نیست و اگر لازم بداند ورزش را قربانی پروپاگاندای کثیف خود میکند. توجه به همه این نکات، ضرورت اتحاد بین مردم، بایکوت فوتبال مردانه و مبارزه برای خلاصی از شر این حکومت آدمکش و ضد ابتدایی ترین استانداردهای انسانی را به اثبات میرساند.

تک تک شهروندان باید به خاطر داشته باشند، تا این حکومت هست هیچ کس امنیت و حرمت ندارد. در نتیجه مردان باید در اتحاد با زنان با پافشاری بر احقاق حقوق انسانی نیمی از جامعه که از ابتدایی ترین حقوق خود از جمله حضور در ورزشگاهها محروم هستند، کل جامعه را از شر این اسلامیست های جنایتکار خلاص کنند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *