جمهوری اسلامی در برابر دوربین خودش بی آبرو شد - مصاحبه با علیرضا رشیدی

جمهوری اسلامی در برابر دوربین خودش بی آبرو شد – مصاحبه با علیرضا رشیدی

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

علیرضا رشیدی که در مقابل دوربین صدا و سیما جمهوری اسلامی را در لندن محاکمه کرد.

کیوان جاوید: ویدئو کلیپی در مدیای اجتماعی وسعیا منتشر شده است که نشان میدهد تو با خبرنگار صدا و سیما مصاحبه می کنی. ضمن معرفی ات بگو چی شد که با تو چنین مصاحبه ای صورت گرفته؟

علی رضا رشیدی: من علیرضا رشیدی هستم و نزدیک ‌به ۲۰‌ سال است که به علت مخالفتم‌ با حکومت ضد بشری و ضد انسانی جمهوری اسلامی و به علت بازداشت های پی در پی و زندان های گوناگون و همچنین شکنجه و آزار و اذیت هایی که شدم‌ از ایران خارج‌ شده و در انگلستان، شهر لندن ساکن هستم و همچنان علیه این رژیم و در دفاع از مردم، زندانیان ‌سیاسی، کودکان کار، کارگران، اقلیت های جنسی و علیه تمام قوانین ضد بشری و ضد انسانی ‌جمهوری اسلامی‌ مبارزه می‌کنم.

من به عنوان ‌یک‌ فعال سیاسی که سال ها با جمهوری اسلامی مبارزه کرده ام آگاه بودم که خبرنگاران جمهوری اسلامی آنجا هستند. ساعت ها در آنجا به همراه دوستم به دنبال آنها می‌گشتیم تا آنها را دیدیم. تصمیم گرفتم اول با طرح دوستی وارد عمل شوم. خود را هوادار سپاه، جمهوری اسلامی معرفی کردم. حدود ده دقیقه گپ زدن با هم او به این باور رسید که طرفدار آنها هستم. قرار شد با من مصاحبه کنند و این کار صورت گرفت. هنگامی که خبرنگار سوالش را در خصوص حضورم در تظاهرات حامیان حماس و “فلسطین” پرسید، با جوابم شوکه و غافلگیر شد. من از جنایت حماس و تروریستی بودن این جریان در مقابل دوربین صدا و سیما صحبت کردم و نشان دادم جمهوری اسلامی جنایتکار و قاتل مردم ایران حامی و سازمانده این تروریستهای اسلامی است، نه دوست مردم فلسطین.

کیوان جاوید: از تظاهراتی که در جریان بود لطفا بگو.

علیرضا رشیدی: تظاهرات روز شنبه ۲۲ مهر، ۱۴ اکتبر، علیه اسرائیل و در دفاع از حماس و “مردم فلسطین” فراخوان داده شده بود. اینجا هیچ‌گونه شعار رادیکالی به گوش نمی رسید. کلمه زجر آور الله اکبر که من ‌را یاد استفاده از این شعار توسط جمهوری اسلامی می اندازد دائما به گوش می‌رسید. همچنین “لا اله الا الله” که واژه های نفرت انگیزی بود تماما من را یاد دوران ‌زندان و شکنجه ام بدست رژیم ‌فاشیست جمهوری اسلامی می انداخت. بیشتر جمعیت زنان، مانتو، چادر و روسری داشتند و مردان که ریش های بلند داشتند برای من چیزی نبود جز یاد آوری تصاویری از مزدوران، بسیجیان و سپاه پاسداران و شکنجه گران در ایران. با این وجود هدف من روشن بود. می خواستم جلوی دوربین جمهوری اسلامی آبروی این حکومت تروریست و حماس را ببرم و این کار را کردم. مرگ بر خامنه ای هم توسط دوستم صحنه را تکمیل کرد.

کیوان جاوید: این ویدئو بسیار وسیع در مدیای اجتماعی بازتاب یافته است و تقریبا اکثر شبکه های تلویزیونی آنرا پخش کردند. در ایران نیز در میان مردم این ویدئو دست بدست می گردد، چرا این کلیپ در چنین ابعاد وسیعی مورد استقبال قرار گرفته است؟

علیرضا رشیدی: علت پخش وسیع این ویدیو در رسانه های اجتماعی نفرت بیش از حد مردم‌ از جمهوری اسلامی و رسانه های سانسور شده و دروغینش است. اینکه توانستم گوشه کوچکی از برنامه های سراپا دروغ صدا و سیمای جمهوری اسلامی را افشا کنم به دل مردم نشست و از آن استقبال شد. جمهوری اسلامی آمده بود در این تظاهرات برای خودش و جنبش تروریستی حماس آبرو بخرد آنگاه به خیال خودشان یک ایرانی طرفدار رژیم را پیدا کرده بودند که از این رژیم و تروریستهای اسلامی تعریف و تمجید کند. سخنان من تماما علیه جمهوری اسلامی و جنایاتش و علیه تروریستهای اسلامی در دنیا بود. طوری که خبرنگار رژیم آچمز شده بود و انگار قدرت تکلم نداشت. من با آسودگی خیال و با فرصت کامل جمهوری اسلامی را شُستم و کنار گذاشتم و این حرف دل همه مردم ایران بود به این دلیل بازتاب وسیعی هم پیدا کرد.

کیوان جاوید: پیامت به جوانان، زنان و همه مردم ایران چیست؟

علیرضا رشیدی: پیام من به مردم ‌ایران این ‌است که جمهوری اسلامی رفتنی است. ما با اتحاد و قدرت تمام در کنار یکدیگر هستیم و این اتحاد باید وسیع تر و گسترده تر بشود. خیزش انقلابی زن ‌زندگی آزادی که با قتل حکومتی مهسا امینی شروع شد و اعتراض های گسترده از سوی جوانان، کارگران و زنان در گوشه گوشه ی شهر های مختلف برپا کرد، خود پیام‌ محکمی است برای این رژیم ‌فاسد که پایه های حکومت دیکتاتوری اش در حال ویران شدن است و تنها منتظر یک شعله دیگر است تا این حکومت اسلامی جنایتکار سرنگون شود. در کنار هم در سراسر ایران باید به جنگ این جانیان ضد زندگی برویم.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *