حراست از حجابی که سوخته! - عطیه نیک نفس

حراست از حجابی که سوخته! – عطیه نیک نفس

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

فعالان دانشجویی می‌گویند پس از موج احضارها، تعلیق و اخراج دانشجویان، شماری از دانشجویان دختر از جمله در دانشگاه علامه تهران نامه‌هایی بدون شماره و تاریخ از حراست با محتوای تهدید و ارعاب دریافت کرده‌اند و همزمان در برخی دانشگاه‌ها گشت‌های مشترک حراست و نیروهای لباس شخصی اقدام به برخورد با دانشجویان کرده اند.

ترس و استیصال آنچنان سراپای رژیم زن ستیز اسلامی را فراگرفته که همچنان متوهمانه میخواهد از حجاب، این ابزار سرکوب به باد رفته و سوخته حراست کند! رژیم اسلامی هر روز با طرحی نخ نما برای بازگرداندن حجاب تلاشی مذبوحانه میکند، در حالیکه زنان بسیاری با جسارتی ستودنی حتی بدون همراه داشتن حجاب اجباری در میادین شهرها تردد میکنند.

ترس رژیم اسلامی بجاست، زیرا که مبارزات متشکل و خلاقانه دانشجویان و دانش آموزان در انقلاب “زن، زندگی، آزادی” سر باز ایستادن ندارد .

رژیم وامانده به هر طناب پوسیده ای برای بدست آوردن خاکریز از دست رفته حجابش آویزان میشود. به لایحه عفاف و حجاب، حجاب بان، نصب دوربین در سطح شهر، حراست و… متوسل میشود ولی نه تنها هیچکدام به جایی نمیرسد بلکه شکافهای درونی حکومت نیز تشدید میشود. لایحه حجاب و عفاف یکی از آنها است که پس از ماهها پاسکاری میان قوه قضاییه و دولت و مجلس، هنوز به جایی نرسیده جز اینکه کلی اختلاف در مجلس و ارگان‌های مختلف نظام دامن زده است.

دانشگاه همیشه سنگر حفاظت از آزادی بوده و دانشجویان با مبارزه ای پیگیر علیه حجاب و در واقع علیه کل نظام سراسر غیرانسانی اسلامی و برای رسیدن به جامعه ای برابر و بدون تبعیض مبارزه میکنند، دین و مذهب را سالهاست که پس زده اند و این رژیم از بنیاد ضد بشری را نمیخواهند.

بیاد داریم که دانشجویان در حمایت از کارگران هفت تپه نیز به میدان آمدند و شعار دادند “فرزند کارگرانیم کنارشان میمانیم”. ما نیز اعلام میکنیم که در کنار دانشجویان میمانیم و از اعتراضات و خواستهای بر حقشان حمایت میکنیم. باید با اتحاد و یکپارچگی، جمهوری اسلامی، این دمل چرکین را از جامعه پاک کرد و جامعه ای آزاد و برابر برای تمام مردم اعم از زن و مرد، بزرگ و کوچک برپا کرد. این امر شدنیست. یکی از مهمترین اهداف انقلاب زن زندگی آزادی جراحی دمل چرکین حکومت اسلامی و رسیدن به یک دنیای بهتر برای همگان است.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *