اینجا ایران است وهمه چیز آرام! - آذر پویا

اینجا ایران است وهمه چیز آرام! – آذر پویا

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چند ماهی بود که تمام رسانه های دولتی کشورهای مختلف سعی داشتند اذهان را به جنگ روسیه و اُکراین مشغول کنند. بعد از عادی کردن این واقعه تلخ، جنگ خانمان برانداز دیگری سازماندهی شد، ساکنین اسرائیل و فلسطین با انواع راکت و موشک و سلاحهای جنگی سلاخی شدند. جمهوری اسلامی و آمریکا ظرفیت تخریب و کشتار سلاحهای ساخته شده و انبار شده اشان را به آزمایش گذاشتند و جانهای شیرینی را نابود کردند.

اما در ایران، همه چیز آرام است! در اینجا قاتلان به آرامی سر مییبرند، پلیس امنیتی با آرامشی وحشیانه دختران جوان را به کما میفرستد، شکنجه گران با وجدانی راحت به وظایفشان عمل میکنند.

اینجا ایران است نه جنگی، نه حمله نظامی و نه لشکر کشی به قصد کشور گشائی! اینجا موشک را به هواپیمای مسافربری میزنند. هنرمندان مترقی را سرمیبرند، معلمان دلسوز را زندانی میکنند. وکلا، استادان و هر آنکس را که با علم و دانش سرو کاری دارد را بقصد نابودی به صُلابه میکشند.

اینجا ایران است! جائی که بازنشستگانش این انسانهای شریف و زحمتکش هر روز در خیابانها حقشان را فریاد میزنند. کارگرانش ماهها حقوق دریافت نمیکنند و کارفرمایان با خونسردی به آنها میگویند “حقوق نمیدهیم هر کاری میخواهید بکنید”!، مدارس را با گازهای شیمیائی پاکسازی و مروجین جهل و خرافه را راهی کلاسهای درس میکنند.

سربازان این جنگ خانگی اما، زنانی هستند که برای رسیدن به حقوق اولیه اشان با شهامت هر چه تمامتر بدون پوشش اجباری در مقابل چشمان از حدقه در آمده دشمن رژه میروند، کارگرانی هستند که با اعتراضات و اعتصابات روزمره چرخه سود آوری را کند میکنند. بازنشستگانی که برای دفاع از حرمت انسانیشان خواهان کنارگیری مدیران بی لیاقت میشوند. دانشجویان و استادان دست در دست یکدیگر جبهه مقابل را تضعیف میکنند و هنرمندان در جبهه دیگری شوق و شور و امید را گسترش میدهند. اینجا رهبرانی هستند که برای سرنگونی و برهم زدن بساط عیش و نوش قاتلین زالو صفتی به میدان آمده اند که بیش از ۴۰ سال است با مکیدن خون مردم ارتزاق میکنند. اینجا در ایران مردمی با دستی خالی ولی عزمی راسخ در مقابل دشمن تا به دندان مسلحی میجنگند که امید ماندنش به چوبه های دار و چاقوهای قصابی است .

تاریخ نشان داده است که نیروی انقلاب مردمی از هر سلاحی برنده تر و کارسازتر است و این آن ابزاری است که مردم ایران بدست گرفته اند. زنده با انقلاب زن زندگی آزادی.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *