مهرجویی قاتلان را می‌شناخت - کیوان جاوید

مهرجویی قاتلان را می‌شناخت – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مراسم تشییع‌جنازه و خاک‌سپاری داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر صبح امروز چهارشنبه در تهران با حضور پرتعداد نیروهای ضدشورش برگزار شد و حاضران در جریان آن بارها شعارهای اعتراضی همچون “زن زندگی آزادی” و “قاتلان، قاتلان رسوا باید گردند” سر دادند.

مونا مهرجویی، دختر داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، در مراسم تشییع پدر و مادرش: “احساس می‌کنم پدر و مادرم شانه‌هایم را گرفته‌اند و می‌خواهند که سرپا بمانم.” در تصاویر منتشر شده، مونا مهرجویی بی‌حجاب در مقابل حاضران صحبت می‌کند. مونا در شب قتل بعد از ورود به خانه با پیکر بی‌جان والدین خود روبه‌رو شد.

انقلاب مُهر خود را بر همه تحولات سیاسی در ایران زده است. علی‌رغم اینکه تظاهرات‌های وسیع خیابانی علیه جمهوری اسلامی در حال حاضر برگزار نمی‌گردد، فضای سیاسی ایران به‌شدت علیه این حکومت است و همین اوضاع رژیم را شدیداً به وحشت انداخته است. حکومت اسلامی در مقابله با این شرایط انقلابی به‌احتمال نزدیک به‌یقین داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر را قصابی کرده است تا ایجاد وحشت کند. (نشانه‌ها همه گواه بر این است که این انسان‌های شریف به شیوه قتل‌های زنجیره‌ای به قتل رسیده‌اند).

رژیم اسلامی می‌خواهد از اوضاع جاری و نسل‌کشی در غزه بهره‌برداری سیاسی بکند و توجه‌ها را از انقلابی که بیخ گوشش سلاح‌هایش را روغن‌کاری می‌کند به‌جای دیگر منحرف کند. اتفاقات جاری در ایران و جهان البته برای مردم ایران مهم‌اند اما همه مردم ایران می‌دانند قتل‌های زنجیره‌ای، حملات مجدد شیمیایی به مدارس و بسیج لباس‌شخصی‌ها و اوباش “حجاب‌بان” این قدرت را ندارند که در عزم مردم برای سرنگونی خللی وارد کنند.

در مراسم تشییع‌جنازه داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر، غیر از اینکه حاضرین انگشت اتهام را به‌سوی حکومت نشانه رفتند و شعار زن زندگی آزادی سر دادند، مونا نیز بی‌حجاب و باشهامت اعلام کرد قاتلان در میان ما هستند. او گفت پدر و مادرم شانه‌هایم را گرفته‌اند و می‌خواهند سرپا بمانم. این حرف دل همه مردم ایران است. پیام انقلاب ما این است، ما سرپا هستیم تا رژیم اسلامی را از پا در بیاوریم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *