جنایت در غزه، تناقضات رژیم اسلامی - محسن ابراهیمی

جنایت در غزه، تناقضات رژیم اسلامی – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خامنه‌ای در دیدار با کسانی که رسانه‌های حکومتی از آنان به‌عنوان “نخبگان کشور” یاد کرده‌اند گفته است: “چنانچه جنایت رژیم صهیونیستی ادامه یابد، مسلمانان و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد… این را بدانند و دیگر توقع نکنند که نگذارید فلان گروه، فلان کار را انجام دهد؛ چون کسی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد وقتی بی‌تاب شدند.”

علی خامنه‌ای رهبر حکومتی است که مستقیماً در به‌پاکردن جهنمی که امروز مردم غزه در آن با ماشین جهنمی دولت اسرائیل خاکستر می‌شوند نقش دارد. رهبر حکومتی است که سرانش جنایت حماس علیه شهروندان اسرائیل را جشن گرفتند، آن را حماسه خواندند و وزیر خارجه‌اش ضمن دیدار با سران حماس و حزب‌الله اعلام کرد دست “رهبران مقاومت” یعنی تروریست‌های حماس و حزب‌الله “روی ماشه شلیک است”.

بااین‌وجود، سؤال این است که چرا خامنه‌ای امروز ژست یک میانجی به خود می‌گیرد که ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود و او نتواند جلوی “فلان گروه” یعنی حماس یا جهاد اسلامی یا حزب‌الله را بگیرد که “فلان کار” یعنی جنایتی مشابه کشتار ۱۵ مهر را انجام ندهد.

معلوم نیست کسی که سال‌ها پیش برای اسرائیل ۲۵ سال وقت زندگی تعیین کرده است؛ کسی که قرار بوده به دست حماس و جهاد اسلامی، ۹ میلیون مردم اسرائیل را به دریا بریزد، کسی که در راه‌انداختن این آتش مستقیماً دست داشته است، چرا اصولاً باید “جلوی آنها را بگیرد” که اسرائیل را نابود نکنند؟!

سران حکومت اسلامی نگران شده‌اند. خامنه‌ای جا زده است که شاید دامنه این آتش گسترش یابد و به زیر چهارستون خیمه خودش برسد!

جدا از برهم‌زدن روابط دیپلماتیک میان دولت‌های عربی منطقه با اسرائیل که ممکن بود دریچه‌ای برای حل مسئله فلسطین باز کند، یک هدف اصلی حکومت اسلامی از راه‌انداختن این جهنم، تحت‌الشعاع قرارگرفتن انقلاب زن زندگی آزادی و شاید نجات از موج بعدی این انقلاب بود.

اما باتوجه‌به صف‌آرایی دول غرب پشت اسرائیل، احتمال گسترش جنگ و کشانده شدن مستقیم پای حکومت اسلامی به آن، آیا این رژیم می‌تواند از منجلاب خونین خودساخته سالم بیرون بیاید؟

سران حکومت می‌دانند که در ایران پسا انقلاب زن زندگی آزادی، یک جنگ تمام‌عیار می‌تواند به‌جای “مائده آسمانی”، به جهنمی زیر پایش تبدیل شود. اظهارات خامنه‌ای محصول چنین ترسی است.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *