خشم عمومی از صدور حکم اعدام توماج - کیوان جاوید

خشم عمومی از صدور حکم اعدام توماج – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دادگاه انقلاب اصفهان، روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در اقدامی جنون زده توماج صالحی عزیز را به اتهام افساد فی‌الارض، به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم کرده است.

از اولین دقایق انتشار این خبر دریایی از خشم و انزجار همراه با تحرکی گسترده همه دوستداران توماج و ادامه‌دهندگان انقلاب زن زندگی آزادی را به صحنه آورده است. همه یک‌صدا با مشت‌های گره‌کرده و با چهره‌هایی مصمم، تنها یک هدف را دنبال می‌کنند و یک خواست فوری را فریاد می‌زنند: توماج باید آزاد گردد.

در رسانه‌های اجتماعی غوغایی برپا است. هر کس که نامی از توماج شنیده است و دل به سرنگونی جمهوری اسلامی بسته است و همه آنها که برای آزادی و انسانیت سینه سپر کرده‌اند دیشب را با یک فکر به صبح رسانده‌اند و امروز را با یک هدف آغاز کرده‌اند: توماج باید آزاد گردد. خطر این حکم ضدبشری اعدام باید از سرِ توماج قهرمان برداشته شود. توماج صدای رسای جامعه‌ای در حال نبرد، امید به پیروزی انقلاب مهسا و تداوم خواست و اراده مردمی است که علیه فقر و نابرابری و دیکتاتوری جانشان به لب رسیده است و برای سرنگونی حکومت اسلامی و ساختن یک جامعه آزاد و برابر؛ جامعه مرفه و خوشبخت پا به میدان مبارزه گذاشته‌اند. توماج عصاره و چکیده یک قرن مبارزه برای خلاصی از شر دیکتاتوری و خفقان سلطنتی و استبداد مذهبی – اسلامی است.

باخبر حکم اعدام برای توماج قهرمان ما، خارج کشور به میدان جنگ علیه این حکم ضدانسانی تبدیل می‌شود. شهر به شهر دارد خود را برای مقابله آماده می‌کند. تجمعات را باید وسیعاً گسترش داد. هر کس در این روزها آب در دست دارد زمین بگذارد و به جمع معترضان بپیوندد. اگر رژیم در حال محک‌زدن صف انقلاب است، امروز فرصت مناسبی است تا ببینند، نبض انقلاب بیش از هر زمان دیگر در جهت سرنگونی با نظم تمام می‌ زند. در همه شهرهای ایران، در هر کوچه و خیابان و در محل کار و کارخانه نام توماج را فریاد بزنیم و تصویرش را بر درودیوار شهر منقش کنیم.

این یک نبرد به‌یادماندنی است. علیه حکم اعدام توماج آن‌چنان فریادمان را بلند کنیم که زمین بلرزد و حکومت جنایت‌کار اسلامی تسلیم اراده ما مردم شود و این حکم جنایت‌کارانه را لغو و قهرمان ما را آزاد کند. همه توماج باشیم. همچنان که توماج یکی از همه ما است.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi
ایکس:

twitter.com/Journal_Farsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *