تراژدی احمدرضا جلالی - شهاب بهرامی

تراژدی احمدرضا جلالی – شهاب بهرامی

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

هشت سال از بازداشت احمدرضا جلالی، شهروند سوئدی – ایرانی در ایران می‌گذرد. وی که به دعوت دانشگاه تهران برای سخنرانی در کنفرانسی به ایران رفته بود به اتهام نخ‌نمای جاسوسی برای دولت اسرائیل دستگیر شد و پس از سال‌ها تحمل شکنجه و سلول انفرادی به اعدام محکوم شد.

رژیم تروریستی حاکم بر ایران که سابقه‌ای بسیار طولانی در دستگیری افراد دو تابعیتی برای مبادله با تروریست‌های دستگیرشده‌اش دارد، پا را از این هم فراتر نهاده و با دستگیری شهروندان و اتباع اروپایی، تلاش می‌کند همان‌گونه که توانست اسدالله اسدی، دیپلمات – تروریست خودش که قصد بمب‌گذاری در پاریس را داشت با یک شهروند بلژیکی مبادله کند، می‌خواهد احمدرضا جلالی را نیز با حمید نوری معاوضه کند.

حمید نوری با نام مستعار حمید عباسی از اعضای سپاه پاسداران در سال ۱۳۶۱ وارد دادستانی شده و اثبات شده است که یکی از مهره‌ها و مأمورین مهم در “هیئت مرگ” بوده و در زمان “کشتارهای تابستان ۱۳۶۷” دستیار محمد مقیسه در زندان گوهردشت بوده است. دادگاه رسیدگی به اتهامات وی، متهم به مشارکت در اعدام دد سته جمعی زندانیان سیاسی عقیدتی در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ پایان یافت. این دادگاه با برگزاری ۹۲ جلسه، ۹ ماه به درازا کشید. دادگاه، حمید نوری را به ۲۰ سال زندان محکوم کرد.

بعد از قطعیت‌یافتن حکم نوری، حکومت اسلامی “یوهان فلودوروس” شهروند سوئد و از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در امور تجارت که به ایران سفرکرده بود را بعد از ۱۵ ماه بی‌خبری و بازداشت، به جرم همکاری با رژیم “صهیونیستی” به اعدام محکوم کرد. ماجرای این گروگان‌گیری و مذاکرات بی‌حاصل دیپلماتیک” همچنان ادامه دارد.

اما دررابطه‌با حکم احمدرضا جلالی، به‌جز تلاش بی‌وقفه همسرش، “ویدا مهران نیا”، ایرانیان در خارج کشور نیز شدیداً فعال بوده و با جمع‌آوری طومار و نامه‌های اعتراضی، برگزاری آکسیون و تظاهرات گوناگون به‌ویژه از جانب “کمیته بین‌المللی علیه اعدام” و کمیته “آزادی زندانیان سیاسی” سعی کردند توجه و حمایت افکار عمومی را نسبت به قربانیان و جنایات بی‌شمار رژیم اسلامی حاکم در ایران جلب کنند.

در ایران آتشفشانی در حال انفجار و فوران است، آتشفشانی که می‌آید تا هر چه ویروس کشنده اسلامی را از روی زمین پاک و محو کند، تا شکوفه‌های زندگی در گلستانی زیبا و پاکیزه، دوباره جان گیرند. آن روز می‌آید، به استقبالش برویم.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi
ایکس:

twitter.com/Journal_Farsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *