حجاب پاشنه آشیل جمهوری اسلامی - آذر پویا

حجاب پاشنه آشیل جمهوری اسلامی – آذر پویا

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

احمد وحیدی، وزیر کشور: “فراجا با زنانی که مقابل قانون حجاب بایستند، برخورد می‌کند”. رئیس دیوان عالی کشور هم می‌گوید: “چه معتقد به مبانی دینی باشید چه نباشید باید حجاب را رعایت کنید”. احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور گفت: “وظیفه و تکلیف قانونی و شرعی ما حکم می‌کند که این مأموریت “منظور پیشبرد طرح به‌غایت ارتجاعی نور” را با جدیت و دقت و هوشمندانه استمرار بخشیم.” از طرفی چندی پیش خامنه‌ای، اژه‌ای و فراجا به ارگان‌های سرکوب و اوباش حکومت به دلیل تندرویشان تذکر دادند و گفتند: “منظورمان کیفر زنان در خیابان نبوده است”.

از همین چند اظهارنظر ضدونقیض می‌شود به‌سادگی متوجه شد که جمهوری اسلامی در کنترل جامعه و بخصوص زنان، برای رعایت حجاب اجباری در چه تنگنایی گیرکرده و در چه گردابی دست‌وپا می‌زند. دیگر خودشان هم به گفته‌ها و قوانینشان اعتماد و اعتقادی ندارند. هر چه عرصه جامعه را به زنان تنگ‌تر می‌کنند، اختلافات بین خودشان عمیق‌تر شده و سردرگم‌تر از همیشه به هذیان‌گویی می‌افتند.

حکومتی که حیاتش به تار موی زنان گره‌خورده است و هیچ وظیفه‌ای به‌جز مبارزه با زنان شجاعی که برایش طرح هم خرد نمی‌کنند، برای خود قائل نیست باید فاتحه خودش را بخواند و هر چه زودتر شرش را از سر جامعه کم کند. از همان وقتی که ویدا موحد حجابش را بر سر چوب کرد و باشهامت بر روی سکوی قهرمانی ظاهر شد، تا در اعتراضات سال ۱۴۰۱ همان موقع که زنانِ سراسر دنیا در حمایت و پشتیبانی از زنان در ایران قیچی به دست گرفته و موهایشان را بریدند، به سران یک حکومت جانی این پیام را دادند که شما را نمی‌خواهیم که با ریختن بخشی از موهایمان به زمین شما و قوانین متحجرتان را هم به زباله‌دان تاریخ می‌ریزیم که شکنجه و زندان را تحمل می‌کنیم؛ ولی شجاعانه در میدان‌های ورزشی به استقبال ورزشکاران محبوبمان رفته و آنها را بغل می‌کنیم.

به این جنگ نابرابر و ناعادلانه باید پایان داد. باید همه مردم آزادی‌خواه و برابری‌طلب، تمام آنانی که از این وضعیت جانشان به لب رسیده و خواهان جامعه‌ای آزاد هستند، تمام کسانی که تشنه یک زندگی شاد و مرفه هستند، دست‌به‌دست هم داده، به میدان آمده و جانیان حاکم را به زیر بکشند. فقط و فقط با سرنگونی این قاتلان می‌شود انتظار آرامش داشت. سرکوب، شکنجه، تجاوز و زندان دیگر بس است. جمهوری اسلامی باید برود.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi
ایکس:

twitter.com/Journal_Farsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *