اعدام پسر در پی پدر! - حسن صالحی

اعدام پسر در پی پدر! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در فهرست اسامی افرادی که اخیراً به دست حکومت اسلامی اعدام شده‌اند متأسفانه نام فریبرز دادگر، ۳۶ساله، هم دیده می‌شود که در زندان سپیدار اهواز به دار آویخته شد. فریبرز سه سال پیش به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. شغلش سرامیک‌کار و پدر یک فرزند بود. پدر فریبرز نیز سال ۸۷ به اتهام مواد مخدر در همان زندان اعدام شده بود.

با خواندن این خبر چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ آیا سرنوشت ما این است که جانیان حاکم بر ایران هر وقت که دلشان خواست یکی از ما را به دلیل خطائی کرده و یا ناکرده اعدام کنند و جانمان را بگیرند؟ آیا می‌توان انتظار داشت که فرزند فریبرز از این مهلکه جان سالم به در ببرد؟

فکر اینکه فرزند فریبرز دادگر هم ممکن است به سرنوشت پدرش دچار شود، تنم را می‌لرزاند و مصمم‌تر می‌شوم که جلوی این جنایت و آدمکشی را بگیرم. فرزند فریبرز و فرزندان بقیه مردم باید آینده روشن‌تری نسبت به ما داشته باشند و در رفاه و خوشبختی زندگی کنند، در جامعه‌ای به‌دور از فقر و اعدام. چنین دورنمائی به من انگیزه بیشتری برای تداوم مبارزه علیه اعدام و تغییر این وضع می‌دهد.

یک‌مشت قاتل و جنایت‌کار که خودشان سرکرده همه گروه‌های مافیایی و باندهای مواد مخدر در کشور هستند و از این طریق ثروت‌های افسانه‌ای به جیب زده‌اند به جان مردم فقیر افتاده‌اند که برای تأمین زندگی‌شان مجبور به خرده‌فروشی مواد مخدر شده‌اند. فریبرز و پدرش قربانیان نظامی هستند که جمهوری اسلامی آفریده است. این حکومت زندگی خوب و شایسته و مرفه را با گسترش فقر و بیکاری و سرکوب از آنها دریغ کرد و نهایتاً جانشان را گرفت چون‌که برای بقای زندگی‌شان راه دیگری در مقابل خود نیافتند. آن‌کس که در این میان مسئول است و باید پاسخگو باشد، جمهوری اسلامی است که تمام امکانات جامعه را در خدمت پروار کردن خود و عمله‌واکره‌اش بکار گرفته است و ذره‌ای هم به فکر مردم نیست.

ما نباید حتی ذره‌ای به جمهوری اسلامی حق دهیم که شهروندان را اعدام کند. اعدام قتل عمد دولتی است. با سلب حیات، هیچ جامعه‌ای به شکوفایی نرسیده است. تنها با بهتر کردن زندگی انسان‌ها ما می‌توانیم از بلایای اجتماعی خلاص شویم. در این راه اولین مانع یعنی جمهوری اسلامی باید برداشته شود.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi
ایکس:
@Journal_Farsi
واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *