با افزایش بهای بلیت اتوبوس و مترو مقابله کنیم - محسن ابراهیمی

با افزایش بهای بلیت اتوبوس و مترو مقابله کنیم – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حکومت اسلامی تصمیم تازه‌ای برای دست‌درازی به معیشت کارگران، به سفره میلیون‌ها مردم زحمت‌کش و محروم جامعه گرفته است. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران از افزایش بهای بلیت مترو، اتوبوس و کرایه تاکسی از اول اردیبهشت خبر داده است. بر اساس اظهارات او، نرخ بلیت تک سفر که فعلاً ۳۳۰۰ تومان است، برای سال ۱۴۰۳ حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد! نرخ کرایه تاکسی‌ها هم ۴۵ درصد افزایش خواهد داشت!

مثل همه موارد دیگر، افزایش واقعی هزینه مسافرت با مترو و اتوبوس و تاکسی بسیار بیشتر از نرخ اعلام شده خواهد بود. همانطور که در سال‌های قبل اتفاق افتاده است.

سؤال این است حکومتی که با جمعیت وسیعی از مردم خشمگین، متنفر، منزجر و معترض مواجه است؛ حکومتی که سرانش همچنان در کابوس بازگشت امواج انقلاب “زن زندگی آزادی” آرام و قرار ندارند؛ حکومتی که همین‌الان برای بازپس‌گرفتن “سنگر اول” حجاب اجباری که تسخیر شده است راهی پیدا نمی‌کند، حکومتی که با افزایش قیمت بنزین، جرقه یکی از تکان‌دهنده‌ترین خیزش‌های سیاسی در آبان ۹۸ را زد، چرا و با چه محاسبه‌ای هنوز “درس” نگرفته است و هنوز اصرار دارد تعرض به معیشت مردم را ادامه دهد؟

پاسخ روشن است: اصرار دارد؛ چون برای نیازهای تروریستی‌اش در منطقه و سرکوبش در داخل به پول نیاز دارد. چون حفظ نیروهای نیابتی در منطقه و حفظ نیروهای سرکوب در داخل برای بقای سیاسی‌اش حیاتی است و برای حفظ آنها به پول نیاز دارد. چون بقای سیاسی‌اش در داخل به پُر کردن جیب‌های گشاد حسن نصرالله و اسماعیل هنیه و رهبران حشدالشعبی و حوثی‌ها گره‌خورده است. چون هزینه تأمین ۳۵۰ پهپاد و موشک به اسرائیل پول می‌خواهد، پولی که با جادو و جنبل توسط خامنه‌ای و مجتبی و سرداران سپاه فراهم نمی‌شود و می‌خواهد با تعرض به زندگی میلیون‌ها خانواده محروم جامعه تأمین کند! تعرضی که این بخش جامعه را که هر روز باید با همین وسایل نقلیه سرکار بروند و برگردند را مجبور خواهد کرد از خوراک و پوشاک و درمان و آموزش خود و کودکانشان بزنند تا بتوانند زنده بمانند!

اول مه، روز جهانی کارگران، روزی که فضا برای یک جنبش اعتراضی متحد و سراسری فراهم است نزدیک می‌شود. باید در فضای اول مه، در کنار مطالبات دیگر، با این تعرض جدید حکومت به معیشت کارگران و بخش‌های محروم جامعه مقابله کنیم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi
ایکس:
@Journal_Farsi
واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *