تجاوز جنسی، ننگی همیشگی بر پیشانی رژیمی‌ها - سینا پدرام

تجاوز جنسی، ننگی همیشگی بر پیشانی رژیمی‌ها – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

 

دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ضمن سرکوب اعتراضات زن، زندگی، آزادی، بازداشت‌شدگان را شکنجه و به آن‌ها تعرض جنسی و تجاوز کرده‌اند.

تعرض و تجاوز جنسی به زندانیان سیاسی و بخصوص زندانیان زن پدیده‌ای جدید و مربوط به چند سال گذشته رژیم اسلامی نیست. در طول تمامی عمر این رژیم، تعرض و تجاوز جنسی به‌عنوان ابزار کثیف اعتراف‌گیری‌های اجباری به کار گرفته شده است.

دیده‌بان حقوق بشر روز دوشنبه ۲۲ آوریل – ۳ اردیبهشت در گزارشی ویژه در این مورد نوشت: “تعرض‌های جنسی شدید بخشی از الگوی گسترده‌تر نقض جدی حقوق بشر برای سرکوب مخالفان است” به گزارش سازمان عفو بین‌الملل که سال پیش منتشر شد استفاده گسترده از ” تجاوز جنسی و سایر اشکال خشونت جنسی” در مقابله با انقلاب زن زندگی آزادی توسط رژیم اسلامی به اجرا گذاشته شده بود. این سازمان حداقل اسناد ۴۵ نفر در این مورد را جمع‌آوری و بررسی کرده است.

این روشن است که این فرد متجاوز و در اینجا نیروهای سرکوبگر، و نه فردی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است، باید داغ ننگ این عمل را با خود داشته باشد. باید این فرهنگ مترقی را رشد دهیم که شخصی که مورد تعرض و تجاوز جنسی قرار گرفته است، فردی است چنان قوی که رژیم و اوباشان آن را وادار کرده است که برای شکست روحی او به شنیع‌ترین و سخیف‌ترین اقدامات دست بزنند.

ما بارها گفته‌ایم که تمامی عاملان و آمران این جنایات باید به‌پای میز محاکمات بین‌المللی کشیده شوند. تمامی سران رژیم اسلامی مسئولین مستقیم جنایت علیه بشریت هستند. حال که سازمان‌ها و نهادهای مختلف سازمان ملل با اسناد و شواهد ارتکاب رژیم به این جنایات را به اثبات رسانده‌اند، موقعیت مناسبی است که دولت‌های غربی را وادار به تجدیدنظر در روابطشان با رژیم اسلامی نیم. خواست بایکوت رژیم اسلامی از تمامی مجامع بین‌المللی باید در دستور کار هر روزه مردم و فعالین قرار بگیرد.

از سوی دیگر تمامی فعالین سیاسی و اجتماعی باید با تمامی امکانات خود به قربانیان این جنایات کمک‌های لازمه را برسانند. انقلابیون آزاد شده از چنگ این دژخیمان نباید تنها بمانند.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi
ایکس:

twitter.com/Journal_Farsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *