آزادی‌ات مبارک رفیق! - حسن صالحی

آزادی‌ات مبارک رفیق! – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به‌خاطر خواندن ترانه “روسریتو” در ششم شهریور ۱۴۰۲ دستگیر شد. نزدیک به یک ماه و نیم در زندان بود. دوشنبه ۲۴ مهر برایش دادگاهی تشکیل دادند. اتهام مهدی یراحی آن‌طور که خبرگزاری فارس نوشته است “تشویش اذهان عمومی و ساخت و انتشار فیلم‌هایی برخلاف عفت عمومی است.” سه‌شنبه ۲۵ مهر او را با قید وثیقه به طور موقت آزاد کردند.

پس از انتشار ترانه “روسریتو” این ترانه بارها از سوی مردم معترض به مناسبت‌های گوناگون پخش و خوانده شده است. رژیم اسلامی این ترانه را نماد “ترویج فساد” می‌داند و ما این ترانه را نشانه آزادگی! حکومت اسلامی از انتشار این ترانه به وحشت افتاد؛ چون علیه حجاب اسلامی اجباری بود. حتی پیش از اینکه مهدی یراحی این ترانه را بخواند زنان با بی‌حجابی گسترده خاکریز حجاب را مورد یورش خود قرار داده بودند. مهدی یراحی در این ترانه به صدای زنان تبدیل شد. مفلوک‌ها فکر می‌کردند که با دستگیری مهدی ما، می‌توانند جلوی تعرض مردم و زنان به پایه‌های این حکومت را بگیرند. اما نقشه‌شان ناکام ماند. آزادگی در ترانه “روسریتو” بارها فریاد زده شد و این ترانه در همه‌جا بر سر زبان‌ها افتاد و تکرار شد و مهدی یراحی هم هر چه بیشتر در قلب مردم جای گرفت. بخصوص که گفته بود: “گریه نکن، من کابوس این قاضی‌ام”. او به کابوس حکومت جنایت‌کار اسلامی تبدیل شد.

مهدی یراحی اکنون آزاد شده است. ولی آزادی‌اش نباید شرط و شروطی داشته باشد. بهای آزادگی و دفاع از حقوق زنان زندان نیست. تقدیر است. تحسین و تشویق است. به دلیل زندانی‌شدنش، این حکومت اسلامی است که باید تاوان بدهد. ما برای آزادی بدون قیدوشرط تک‌تک عزیزانمان و من‌جمله توماج صالحی و سامان (یاسین) صیدی باید همچنان مبارزه بکنیم تا سقف زندان جمهوری اسلامی را در هم بکوبیم و همگی از شر این جانیان رهایی یابیم.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *