به این نسل‌کشی پایان دهید! - حزب کمونیست کارگری ایران

به این نسل‌کشی پایان دهید! – حزب کمونیست کارگری ایران

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

هر ساعت ابعاد کشتار مردم بی‌دفاع در جنگ ارتجاعی و جنایت‌کارانه میان حماس و دولت اسرائیل گسترش بیشتری می‌یابد. جنایتی که عصر امروز ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر) با بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه رخ داد، حداقل ۵۰۰ کشته بجا گذاشت. جنایتی که هر یک از دو طرف جنگ، طرف مقابل را مسئول آن می‌دانند. صرف‌نظر از اینکه عامل این فاجعه دولت اسرائیل یا جهاد اسلامی و حماس باشند، تنها با توقف جنگ می‌توان جلو چنین فجایعی را گرفت.

جنگی که با توحش حماس شروع شد، اکنون با حمله دولت اسرائیل به مردم غزه ابعاد وحشتناک‌تری به خود گرفته است. در هفته گذشته نزدیک به ٣٠٠٠ نفر از مردم غزه، از جمله بیش از ۱۰۰۰ کودک فلسطینی، در اثر بمباران ارتش اسرائیل جان خود را ازدست‌داده‌اند. آب و برق و سوخت و دارو به روی دو میلیون مردم ساکن غزه بسته شده است و یک میلیون نفر با تهدید دولت اسرائیل آواره شده‌اند. اینها گوشه‌ای از فاجعه‌ای است که هر روز و هر لحظه دامنه بیشتری پیدا می‌کند. این یک نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی تمام‌عیار است.

این جنگ باید فوراً متوقف شود. جمهوری اسلامی و سایر جریانات آدمکش اسلامی تهدید به دخالت در این جنگ می‌کنند و دول غربی در همراهی با دولت دست راستی نتانیاهو در مورد توقف جنگ سکوت کرده‌اند و هر دو جبهه بر آتش جنگ می‌دمند. بشریت مترقی باید با پرچم قطع جنگ و آتش‌بس فوری به میدان بیاید و محاکمه جنایت‌کاران جنگی در هر دو سو را خواستار شود.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *