غزه، هولوکاست اسلامی و حمید نوری - سینا پدرام

غزه، هولوکاست اسلامی و حمید نوری – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خبرگزاری فارس نوشته است که “حمید نوری – که به دلیل نقش داشتن در اعدام‌های ۶۷، در سوئد به حبس ابد محکوم شده است – روز دوشنبه در آغاز دادگاه تجدیدنظرش ابتدا با ارائه متنی مکتوب و سپس با صدای بلند از قاضی خواسته که به دلیل انفجار بیمارستان غزه و “خوب نبودن” حالش دادگاه را تعطیل کند که پذیرفته نشد”.

به “بدحال بودن” حمید نوری باز خواهیم گشت. اما ابتدا باید به رابطه اسلام سیاسی و حکومت اسلامی و تراژدی مردم در غزه اشاره کرد.

حمله متقابل اسرائیل به غزه که یک زندان روباز است تا یک “کشور” و کشتار مردم غزه بعد از توحش حماس علیه شهروندان اسرائیل، ابعاد فجیعی به خود گرفته است. آنچه غیرقابل‌انکار است استفاده کاسب‌کارانه رژیم اسلامی و جریانات اسلامی از “مسئله فلسطین” است. بی‌دلیل نیست که به جریانات اسلامی خاورمیانه “کاسبان اِشغال” می‌گویند.

از سوی دیگر جریانات فاشیستی و دست راستی اسرائیل موجودیت و تداوم حیات خود را به ادامه این مناقشه و تبعیضات غیرانسانی گره‌زده‌اند که ده‌ها سال است بر فلسطینیان تحمیل کرده‌اند.

بی شک سرنگونی رژیم اسلامی، می‌تواند یک رکن اساسی در تغییر پارادایم موجود در مورد مسئله فلسطین باشد و به بسیاری از “بالانس‌های ناپایدار” خاورمیانه پایان ببخشد.

اما برگردیم به حمید نوری که خود یکی از دست‌اندرکاران هولوکاست اسلامی در دهه ۶۰ ایران است. کسی که یکی از عاملان اجرایی اعدام بیش از ۵٠٠٠ زندانی سیاسی در سال ۶۷ است؛ کسی که منکر جنایات اربابان اسلامی خود بوده است، به‌یک‌باره از جنایات اسرائیل “بدحال” می‌شود و خواستار تعویق وقت دادگاه می‌شود! این فرد و هم دستان اسلامی‌اش اسرای زندانی را در “محاکمات” یک‌دقیقه‌ای به قتلگاه برده‌اند و زندانیان سیاسی را با اعمال هر نوع سبعیت و شکنجه‌ای به “اعتراف” واداشته‌اند، دادن حتی یک دقیقه فرجه به زندانیان برای دفاع از خود در یک دادگاه عادلانه و داشتن وکیل‌مدافع پیشکش!

اشک‌تمساح این آدمکش نه در ایران، نه در غزه و نه در دادگاه سوئد خریداری دارد. کسی که منکر جنایات رژیم اسلامی است، هیچ درجه از انسانیت را نمایندگی نمی‌کند. به این موجود همان چیزی را باید گفت که نویسنده ایتالیایی – یهودی “پریمو لوی” که خود از بازماندگان آشویتس بود، در مورد منکران جنایات نازی‌های آلمان گفت: کسانی که آشویتس را انکار می‌کنند، آماده بازسازی آن هستند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *