از اسماعیل بخشی حمایت کنیم - یاشار سهندی

از اسماعیل بخشی حمایت کنیم – یاشار سهندی

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

چند روزی بود که اسماعیل بخشی، رهبر جسور کارگران هفت‌تپه در استوری‌هایش شمارش معکوسی شروع کرده. این موجب نگرانی همکارانش را در هفت‌تپه فراهم کرده بود، و ایضاً همه کسانی که دوستدارش بودند.

همکارانش در کانال مستقل کارگران هفت‌تپه نوشته بودند: “۱- جریان استوری‌اش چیه؟ وای به حال اون کسایی که ناراحتش کرده باشن. ۲- حالا که فهمیدیم قول و وعده بازگشت به کار که حرفش بود الکیه باید کاری کنیم. ۳- هر چی داریم از اسماعیل و فعالین صادق هست. وقتشه یک کار اساسی بکنیم. وضعیت هفت‌تپه هم که هر روز خراب‌تر میشه. هم برای خودمون هم برای دینی که به اسماعیل داریم باید حرکتی اساسی و قدرتمند بکنیم. لطفاً اینا رو بحث کنید و به هم خبر بدیم.”

شمارش معکوس به پایان رسید و مشخص شد این شمارش معکوس برای “پایان سکوت، سلام بر مبارزه، سلام بر اتحاد، سلام بر پیروزی، سلام بر آزادی” بوده است.

در مبارزه طبقه کارگر کسی به کسی یا به جایی بدهکار نیست که سکوتش بخواهد موجبات سرزنش او را فراهم آورد. میدان مبارزه در جنبش کارگری میدان هم قسم شدن نیست که اگر کسی در میانه راه بهر دلیلی سکوت کرد موجب سرزنش او باشد. این میدانی است که هر کسی بتواند گوشه‌ای از کار را پیش ببرد، قدم به‌پیش می‌گذارد. در مبارزه برای زندگی بهتر و برای منزلت و معیشت، جایی برای شماتت کسی نیست اگر روزی نخواست در این مبارزه باشد، یا نقش کمتری به عهده بگیرد.

اسماعیل بخشی که زمانی زمین زیر پایش می‌لرزید این‌چنین به میدان مبارزه برگشته است. اما حقیقت این است او در میدان مبارزه بود. نامش حضور مداومی نه‌تنها در میان کارگران هفت‌تپه داشت؛ بلکه بخش مهم و بسیار تأثیرگذار از مبارزه جنبش کارگری به نام او گره‌خورده است. اسماعیل بخشی، “اداره شورایی” را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخت که بعد از آن ما می‌توانستیم مدعی شویم که آلترناتیو طبقه کارگر خطاب به کل جامعه اعلام گردیده است. او بود که دستگاه جهنمی وزارت اطلاعات را به مبارزه طلبید.

اسماعیل بخشی تصمیم گرفته است از حالا نقش بیشتری بر عهده بگیرد. کارگر هفت‌تپه‌ای در پیامی نوشته است: “از اسماعیل عزیز حمایت می‌کنیم. همکاران منتظر بودند که اسماعیل چه مطلبی میخواد بگه. الان فهمیدیم که بازهم بحثش سر مبارزه و مطالبه‌کردن حق‌وحقوق و انسانیت و اتحاد و آزادی است. درود بر اسماعیل عزیز. همراه و پشتیبانت هستیم.”

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

در انتشار یادداشت‌های ژورنال بکوشید
وبسایت ژورنال:
journalfarsi.com
ایمیل: journalfarsi@gmail.com
اینستاگرام:
journalfarsi
ایکس:

twitter.com/Journal_Farsi

واتساپ: ۰۰۴۴۷۷۸۸۹۸۸۶۴۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *