کشتار مردم گرسنه در غزه - محسن ابراهیمی

کشتار مردم گرسنه در غزه – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خبر کشتار مردم گرسنه و جنگ‌زده در غزه را حتماً همه شنیده‌اید. روز پنجشنبه ۲۱ فوریه، مردم گرسنه، نگران، ناامید، بی‌پناه و مستأصل در شهر غزه، به کامیون‌های حامل کمک‌های غذایی هجوم می‌آورند تا چیزی برای زنده‌ماندن گیرشان بیاید و ارتش دولت نتانیاهو قتل‌عامشان کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده تا کنونی، بیش از ۱۰۰ تن کشته و نزدیک به ۷۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز مسئولیت این کشتار را بر عهده کسانی می‌داند که “ماه‌ها کمبود مواد غذایی موجود را سازماندهی کرده‌اند.” همه می‌دانند که سازمان‌دهندگان گرسنگی مردمی که از زمین و هوا کشتار می‌شوند، دولت فاشیست مذهبی حاکم در اسرائیل است. همان دولتی که وزیر دفاعش “یوآوگالانت”، مردم غزه را با بی‌شرمی تمام”حیوان‌های انسان‌نما” خطاب کرد و با خونسردی تمام اعلام کرد گاز و برق و آب و غذا را به رویشان خواهد بست. در نتیجه این بی‌رحمی، بنا بر آخرین گزارش سازمان ملل، قحطی و گرسنگی، جان یک‌چهارم از جمعیت ۲,۳ میلیونی ساکن غزه را تهدید می‌کند.

مقامات حاکم در اسرائیل می‌گویند که دلیل تعداد زیاد کشته و زخمی “ازدحام جمعیت” بوده است که برای دریافت کمک‌های غذایی هجوم برده بودند و ارتش اسرائیل زمانی تیراندازی کرده که از سوی جمعیت احساس خطر کرده است! احساس خطر از جمعیتی گرسنه و بی‌پناه که می‌خواستند لقمه نانی گیر بیاورند تا کودکانشان از گرسنگی جان ندهند؟ می‌بینید که دروغ‌پردازی فاشیست‌های حاکم در اسرائیل چقدر شبیه دروغ‌های فاشیست‌های حاکم در ایران است که قلب و سر و چشم جوانان معترض را با تیر می‌زنند و وقیحانه می‌گویند خود معترضین “کشته‌سازی” کرده‌اند!

قتل‌عام مردم گرسنه در غزه، برگ خونین دیگری بر پرونده قطور هیئت حاکمه دست راستی حاکم در اسرائیل و در رأس آنها بنیامین نتانیاهو اضافه کرد. این صدها کشته و زخمی که به خاک و خون کشیده شدند، انسان‌های گرسنه و بی‌پناهی بودند که از نسل‌کشی هولناک دولت اسرائیل جان بدر برده بودند. نسل‌کشی‌ای که جرقه‌اش در ۷ اکتبر توسط حماس و جمهوری اسلامی با کشتار و گروگان گرفتن شهروندان اسرائیلی زده شد.

کشتار گرسنگان غزه بار دیگر نشان می‌دهد که اولین و مهم‌ترین قدم برای رسیدن به یک راه‌حل انسانی برای مساله فلسطین کوتاه‌کردن دست نیروهای دست راستی فاشیست در اسرائیل ازیک‌طرف و جاروکردن بساط فاشیسم اسلامی حاکم در ایران و نیروهایی مثل حماس از طرف دیگر است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *