خامنه‌ای به پیسی افتاده است! - محسن ابراهیمی

خامنه‌ای به پیسی افتاده است! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

 

جمعه ۱۱ اسفند، قرار است بازی سیاسی حکومت به نام انتخابات انجام گیرد. خامنه‌ای به هر ریسمانی چنگ می‌اندازد که پای صندوق‌هایش خیلی سوت‌وکور نباشد. اخیراً برای کشاندن مردم به‌پای صندوق‌ها تکفیر می‌کرد و مردم را تهدید می‌کرد که شرکت‌نکردن در انتخابات مخالفت با اسلام و نظام است که البته نمی‌گرفت. تازگی‌ها اما لحنش عوض شده است. آن‌چنان به پیسی افتاده است که علناً دارد چاپلوسی و التماس می‌کند.

خامنه‌ای روز چهارشنبه ۹ اسفند، در دیدار با گروهی از “رأی اولی‌های” خانواده‌های کشته‌شدگان جنگ میان ایران و عراق سخنانی گفت که فقط حاکی از نگرانی همراه با ناامیدی بود. او از جمله گفت “رأی ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور حل نمی‌کند… اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند… هیچ‌کس سود نمی‌برد و همه ضربه می‌خورند” و بالاخره حرف دلش بیرون زد که یک جنبه مهم از نگرانی‌اش را نشان می‌دهد: “ما اگر بتوانیم به دنیا نشان بدهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین‌کننده کشور حضور دارند، کشور را نجات داده‌ایم”.

مخاطب خامنه‌ای تا حدودی اصلاح‌طلبان حکومتی بود که حتی اگر از باندبازی انتخاباتی کنار گذاشته شده‌اند، مثل همیشه برای داغ‌کردن تنور حفظ نظام دست‌به‌کار شوند. خامنه‌ای ظاهراً هنوز در این توهم است که مردم به شرکای اصلاح‌طلب جنایت و دزدی ۴۵ساله توهم دارند. معلوم نیست مردم باید به چه زبانی به این ابله عظما حالی کنند که عزم کرده‌اند کل نظام با تمام باندهایش را از صحنه سیاسی جارو کنند.

پاسخ مردم به لاطائلات خامنه‌ای در باره اینکه “رأی ندادن دستاورد و فایده‌ای ندارد” و “حضور در صحنه برای نجات کشور” روشن است: فایده رأی ندادن این است که به رفع مهم‌ترین مشکل کشور که وجود منحوس و شوم حکومت اسلامی است کمک می‌کند. سرد و بی‌روح بودن پای صندقهای جنایت و چپاول به دغلکاران حاکم اجازه نمی‌دهد که در مقابل مردم جهان وانمود کنند که این حکومت از حمایت “ملت در صحنه” برخوردار است!

درعین‌حال واکنش اعتراضی متحد مردم علیه نمایش انتخاباتی مشخصاً در دوران بعد از انقلاب زن زندگی آزادی، نمایش قدرت در مقابل حکومت است. اعلام این است که “مردم خواهان سقوط نظام هستند”؛ مبارزه‌شان برای خالی‌کردن زیر پای حکومت را ادامه می‌دهند؛ عزمشان برای ساقط کردن نظام همچنان جزم است؛ و مصمم هستند انقلابشان را به فرجام برسانند.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *